Current Moon Phase

Full Moon
Full Moon

The moon is currently in Scorpio
The moon is 15 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

اصول هرمتیکا، اصول هفتگانه قدرت هرمس

اصول هفتگانه قدرت هرمس

اصول هفتگانه قدرت هرمس

به پاس خدمات و تلاش ، او را به آسمان بردند .( نام او عربی نیست و با ازیریس پیوند دارد ) او یکتاپرستی را رشد داد و می گویند مدت چهارده قرن تا زمان نوح مردم خدای یکتا را می پرستیدند . درمتون عرفانی کلمات حکیمانه را به او نسبت داده اند .

او علوم سری را بنیان نهاد اصول او هم در کتیبه های مصری یافت شده هم هندی . اصول او را « هرمتیک » نامیده اند . افراد انگشت شماری در دنیا از این اصل ها آگاهی دارند امروزه نوشته های زیادی در رابطه با دانش هرمتیک وجود دارد مخصوصا هفت اصلی که ادعا می شود پایه تمام دانش های بشری است تنها اصولی که از هاله رمز و راز بیرون آمده هفت اصل قدرت اوست که عبارتند از :

این اصول غیر قابل تغییر  هستند و قوانینی جهانی می باشند از کوچکترین ذرات جهان تا خود جهان بر این پایه است .

اصل ذهن گرایی : ( mentalism) بر این اساس جهان جلوه ای از وجود ذهنی خداوند است همان طور که شخصیت داستانی یک داستان نویس جلوه ای از شخصیت خود اوست ما و هر آنچه در جهان وجود دارد جلوه ای از خالقمان هستیم در واقع هرچه که ما می بینیم از جایگاه ذهنمان نشئت گرفته .

اصل تطابق : (correspondence) بیانگر اینکه « هرچه در بالاست پس در پایین هم هست ، و آنچه در پایین است در بالا نیز وجود دارد » .هرچه در عالم مادی هست در عالم ذهنی هم هست پس در عالم روحانی نیز هست .

اصل ارتعاش : (vibration) براساس این قانون همه چیز در حال یک حرکت دائمی و بی پایان است و هرتغییری در ارتعاش عناصر باعث ایجاد تغییراتی در شکل بروز آن می گردد .مثلا سلامتی دارای ارتعاش خود است موفقیت اعتماد به نفس و هر چیز دیگری .

اصل تضاد (polarity) در این رابطه همه چیز دوگانه است یعنی هر چیزی در جهان دارای ضد خودش می باشد و این دو چیز از نظر درجه و کمیت متفاوتند اما تفاوت ماهوی ندارند مثلا ترس و شجاعت ماهیت یکسان اما با درجه متفاوت می باشند .

اصل ریتم (rhythm) یعنی هر چیزی دارای جریان و دوری است دوری صعودی و دوری نزولی .مثلا دور تولد ، رشد ، پیری و مرگ .

اصل علت و معلول ( cause and effect) بر اساس این اصل تمام رویدادهای زندگی بر اساس قوانینی شکل می گیرند و حتی حوادث و تصادفات دارای قوانینی هستند که از نظر ما ناشناخته اند .

اصل جنس ( gender)  هر چیزی دارای نیروهای مذکر و مونث است نیروی مذکر برون گرا مثبت وفعال و نیروی مونث درون گرا منفی و منفعل است و این نیروها در هر دو جنس زن و مرد وجود دارد مثلا من درحال نوشتن این متن در حالت مذکر وشما در حال خواندن این متن در حالت مونث قرار دارید یا یک سخنران در زمان سخنرانی در حالت مذکر و حضار در حالت مونث قرار دارند

3 پاسخ

  1. سلام من قسمتهای مختلف پیجتون رو خوندم… عالیه 👏🏼👏🏼ممنونم که برای آگاه کردن دیگران تلاش میکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *