Current Moon Phase

Full Moon
Full Moon

The moon is currently in Taurus
The moon is 15 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

تقابل ونوس و پلوتو در چارت تولد

 

بسیاری از گنج ها و دفینه ها از دل متروکه ترین و دور افتاده ترین مکان ها پیدا می شود. و این لحظه ایست که ذهن معطوف به جنبه های سخت پلوتو در چارت تولد می شود! حفاری ها و بیرون کشیدن هایی که شاید هرگز در جای دیگر میسر نخواهد شد.

گاهی سخت ترین پوسته ها از آن اشخاصی می شود که گران بهاترین دفینه ها و درخشان ترین الماس ها را در اعماق وجود خود به ودیعه آورده اند. من باور دارم که بسیاری از این افراد که جنبه های سخت پلوتو را در چارت تولد خود دارند، در واقع آنهایی هستند که قرار است ققنوس برخواسته از خاکستر را در حوزه ای از زندگی، با نهایت زیبایی به نمایش بگذارند، تا شاهد زیباترین و بی نقص ترین نمایش عمرشان باشند.

 این مقاله به هیچ وجه به این معنی نیست که داشتن این جنبه باعث خطرناک شدن فرد می شود. ما همیشه باید کل نمودار و سطوح آگاهی را در نظر بگیریم. هر یک از ما در سطوح مختلف آگاهی عمل می کنیم و انرژی ها را تجسم می‌دهیم پس با آگاهي به اين موضوع و با ذهني باز به مطالعه ادامه دهيد.

 

درک انرژی ونوس_ پلوتو از منظر اسطوره ای

 

ونوس همان زهره برای رومیان، ایشتار برای بابلی ها و آفرودیت برای یونانیان است. محیط اساطیری این سیاره کاملا زنانه است، در حالی که ماه جنبه مادری را به تصویر می کشد، ونوس نماد زنانگی است.

هنگامی که دلرباترین الهه، آفرودیت زیبا در المپ ظاهر شد، همه خدایان خواستند با او ازدواج کنند و همین موضوع حسادت الهه های دیگر را تحریک کرد. این حسادت به دلیل خراب شدن روابط، اعمال کنترل، تسلط و فرمان را به ارمغان آورد و در نتیجه رفتارهای غیرمنطقی ایجاد کرد. آفرودیت، مسئول گسترش این اعمال شد، و رقابت را با حسادت ادغام کرد. (به همین منظور برخی در روابط عاشقان، وقتی احساس ترس شریک خود را از حضور رقیب برمی انگیزند، رابطه را جذاب تر می دانند.)

زئوس برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، آفرودیت را به همسری هفائستوس صنعتگر چماق پای در آورد. این ازدواج بین منفورترین خدا و زیباترین الهه بود. در برخی از نسخه‌های داستان، گفته می‌شود که آفرودیت اهمیتی برای ازدواج با هفائستوس قائل نبود، بلکه راهی برای آزادی بیشتر و تداوم خیانت‌هایش بود. البته آفرودیت برای لوازم جانبی که هفائستوس به او می داد ارزش قائل بود (همانطور که زنان بی شماری برای منافع اقتصادی ازدواج کرده اند). پس حرص و آز یکی دیگر از صفات منفی ونوس است و ما می‌توانیم در پشت رفتارهای بیش از حد افراطی و زهر‌آمیز ونوسی ها، بخل، حسد، حرص و رقابت منفی را بیابیم.

از طرفی پلوتو، که در نزد رومیان با نام پلوتوس به معنای «پولدار» و هادس برای یونانیان شناخته می‌شود، نشان‌دهنده اشتیاق برای دگردیسی، حذف و بالا آوردن انباشته های ناخودآگاهی به سطح و امکان تبدیل به منبع جدیدی از قدرت می باشد.

هادس خدای مرگ، باروری و فراوانی بود. او به دلیل حکومت بر مواد معدنی، جواهرات، فلزات و مواد گرانبها که در زمین دفن شده بودند، ثروتمند بود.

براي درك بهتر اين تقابل ميتوانيم به اسطوره هادس و پرسفون فکر کنیم (كه قبل تر در مقاله اعتدال پاييزي به آن پرداختم).

این تبادل انرژی به طور نمادین در اسطوره پرسفونه و هادس منعکس می شود: یک دختر جوان و ظریف ابتدا توسط خدای دنیای زیرین ربوده می شود. نکته کلیدی برای درک جنبه روانشناختی این داستان توجه به این صحنه است: همه چیز در باغی از گل های جذاب شروع می شود که یادآور تارس (قلمرو ونوس) است. پرسفون با دوشیزگانش (یعنی شبکه پشتیبانی اش) در حال قدم زدن است و آواز می خواند و گل می چیند. او ناگهان یک گل فوق العاده معطر می بیند که میل عمیقی را در او برمی انگیزد، خم می شود و آن را می چیند. این زمانی است که زمین به ظاهر امن زیر پای او همراه با تمام زیبایی، حمایت و امنیت، می شکافد و او به دنیای زیرین تاریک و کثیف هادس کشیده می‌شود.

این داستان منعکس کننده لرزشی است که یک فرد با این پیکربندی در نمودار تولد خود ممکن است در رابطه با “دیگری” تجربه کند. ترس از دست دادن زمین و سقوط. درست زمانی که عشق شکوفا می شود تمامی ترس های ناخودآگاهی و ناایمنی های روانی فرد نیز قدرت می گیرند و امکان ارتباط با “دیگری” را در شرایط برابر و انسانی خراب می کنند.

 

درک انرژی ونوس_ پلوتو از منظر روانشناختی

 

پلوتو از آنجایی که يك سیاره افراطی است، يك رابطه و دوست داشتن معمولي او را اغنا نمي كند و برايش کافی نیست. او می خواهد تمام شخص مقابل را تصاحب كند و در اختیار داشته باشد و تمام او را برای خود نگه دارد. در واقع جنبه هاي مربع، تقابل و پيوند بين پلوتو و ونوس به زيبايي جمله “اگر من نتوانم تو را داشته باشم هیچ کس نمی تواند” را به نمايش مي گذارند.

با این پیکربندی در نمودار تولد، سبک حسی یا رابطه‌ای فرد ممکن است حول جنبه‌های اولیه عمیق یا تابو محور متبلور شده باشد. در نتیجه ممکن است “دیگری” به موقعیتی برای فرافکن شدن سایه های عاطفی فرد تبدیل شود. یعنی هر چیزی که فرد از آن می ترسد و در عین حال مقاومتی در برابرش ندارد، در پوشش “دیگری” به سراغ او می آید.

اگر این پیکربندی از نظر روانشناختی یکپارچه باقی بماند و در صدد تغییر آن اقدامی صورت نگیرد، ممکن است فرد در روابط متقابل با دیگران دچار مشکل باشد، زیرا ممکن است دائماً در قطب کنترل کننده یا قطب کنترل شونده قرار بگیرد. این طناب کشی ممکن است آنقدر تکرار شود که فرد به این باور برسد که عشق و رابطه همین است و عشق یعنی درد و رنج!

شخصیت ونوس- پلوتو حریص است، هیچ مقداری از توجه، مراقبت و عشق نمی تواند خواسته های اجباری او را برآورده کند. این شخص ممکن است از قدرت جنسی برای به دست آوردن آنچه می‌خواهد استفاده کند، تا ذهن، بدن و روح شریک زندگی را در اختیار بگیرد. نیروی محرکه این رفتار، ناامنی های درونی اوست. شاید در سال‌های اولیه‌اش احساسات دردناکی مانند اینکه: به اندازه کافی خوب نبوده یا دائماً توسط والدینش مورد قضاوت قرار می‌گرفته را تجربه کرده باشد. (این ناامنی ها به طور خاص به پیوند، مربع یا تقابل اشاره دارد، اما حتی افرادی که دارای جنبه سکستایل یا تراین هستند نیز می توانند بدون زحمت در این الگوها فرو روند.)

در واقع در هسته این احساسات شدید، نگرانی های عمیقی از طرد شدن، از دست دادن و خیانت وجود دارد. ترس از طرد شدن یا رها شدن می تواند موجی از احساسات قدرتمند و غالباً طاقت فرسا را ایجاد کند. حتی کوچکترین نشانه ای از طرد شدن می تواند زخم های قدیمی مربوط به عشق و از دست دادن را دوباره ظاهر کند و منجر به تجربیات عاطفی طاقت فرسا شود. این آسیب‌پذیری عاطفی می‌تواند روابط را خفقان‌آور کند، ممکن است شخص، نیاز مبرمی به اعمال کنترل و تسلط داشته باشد تا ترس خود را از رها شدن کاهش دهد.

 

درك تقابل ونوس_ پلوتو در نمودار تولد

 

برای درک تقابل ونوس و پلوتو، ابتدا باید جوهر هر سیاره را درک کنیم. ونوس، سیاره عشق و زیبایی، ارزش های ما در روابط، ترجیحات زیبایی شناختی و ظرفیت ما برای هماهنگی و ارتباط را تعیین می کند. از سوی دیگر، پلوتو، سیاره دگرگونی و قدرت، در اعماق خواسته‌های ناخودآگاه، توانایی ما برای تغییرات عمیق و ظرفیت برای صميميت را کاوش می‌کند.

پلوتو و ونوس در واقع مکمل و تکمیل کننده یکدیگر هستند. پلوتو به بررسی دقیق تاریکی می پردازد و این ظرفیت را دارد که بیش از هر سیاره دیگری درباره خودمان به ما بیاموزد. و روابط یکی از قوی ترین و مستقیم ترین راه هایی است که ما برای کنار آمدن با جنبه های پنهان خود در اختیار داریم.

در واقع وقتی ونوس در نمودار تولد شما مقابل پلوتو قرار می گیرد، این دو انرژی قدرتمند یک تنش پویا ایجاد می کنند.  احتمالاً دوگانگی بین میل به روابط هماهنگ و عاشقانه (ونوس) و نیاز به تجربیات عمیق و دگرگون کننده (پلوتو) را تجربه خواهید کرد. این جنبه نشان می دهد که رویکرد شما به عشق و مشارکت با شدت و انگیزه برای ايجاد ارتباطات عميق عاطفی آغشته است.

تقابل ونوس_ پلوتو در آسترولوژی، به پویایی شراکت ها می پردازد و جریان های پنهانی را آشکار می کند که ممکن است به طور قابل توجهی بر قلمرو عشق و روابط تأثیر بگذارد. این جنبه نشان می‌دهد که انرژی‌های دگرگون‌کننده مرتبط با پلوتو با ویژگی‌های هماهنگ و محبت‌آمیز ونوس در تضاد هستند و منجر به تعامل پیچیده‌ای از احساسات می‌شوند.

در شراکت‌های شخصیت ونوس_ پلوتو، ابراز عشق به عنوان کاتالیزوری برای برون ریزی و به نمایش گذاشتن مسائل و احساسات عمیق و اغلب حل‌نشده تبدیل می‌شود. شراکت به بستری تبدیل می شود که در آن جنبه های دوست نداشتنی خود در رابطه ها آشکار شوند. این فرآیند می تواند پرده برداری شدید و پر فراز و نشیبی باشد و باعث شعله ور شدن احساسات و ایجاد لحظات چالش برانگیز شود.

افراد دارای این جنبه به جستجوی تجربیات و ارتباطات شدید سوق پیدا می کنند. ممکن است این میل به روابط عاطفی و جنسی عمیق، حتی برخوردهای خارج از ازدواج یا تمایلات شدید خارج از شراکت را هم منجر شود. در واقع این یک نیاز برای دگرگونی و آشکار شدن جنبه‌های پنهان است که افراد را به سمت موقعیت‌های چالش برانگیز سوق می دهد، که البته نیازمند تلاشی آگاهانه برای هدایت پیچیدگی‌های تقابل ونوس_ پلوتو است.

گاهی اوقات، روابط این افراد ممکن است با جنگ قدرت، دستکاری عاطفی و تلاش های موذیانه همراه باشد. شخص برای اعمال کنترل بر بدن و وضعیت عاطفی شریک زندگی، محیطی مملو از تنش و اختلاف ایجاد کند. مالکیت و کنترل نشان داده شده توسط افراد تحت تأثیر ونوس_ پلوتو (یا حتی شریک زندگی آنها) می تواند در ایجاد جو سمی که رشد و استقلال شخصی را خفه می کند، دخیل باشد.

پیمایش در چنین روابطی مستلزم درک عمیق ترس ها و ناامنی های موجود است. ارتباط برای رسیدگی به علل ریشه ای مالکیت و کنترل، ایجاد محیطی که در آن هر دو شریک احساس امنیت و درک کنند، بسیار حائز اهمیت است.

در واقع این افراد به همان اندازه که به شریک زندگی خود اطمینان ندارند، از خودشان هم مطمئن نیستند. جای تعجب ندارد که چنین نگرشی باعث ایجاد مشکلات زیادی چون حسادت، کنترل کردن، انتقام جویی و … شود.

اما پلوتو یک قدرت بسیار دگرگون کننده است که خود را از طریق روابط نشان می دهد، و اگر شخص به اندازه کافی پذیرا باشد، یک رشد و تولد دوباره را تجربه خواهد کرد. فرد با روابط سمی و کارمایی به گونه ای درگیر می شود تا تبدیل به یک کوه تزلزل ناپذیر شود. بعد با پشت سر گذاشتن ترس ها و ناامنی های ناخودآگاه و آگاه شدن به قدرت خود و اعتماد به خود می تواند از وجود یک شخصیت فوق جذاب و کاریزماتیک و معمایی پرده بردارد.

در واقع آنها کسانی هستند که باید بیاموزند برای قدرت درونی خود، بیشتر از قدرت های ظاهری و بیرونی ارزش قائل شوند و با حفاری عمیق درونی خویش، گوهرهای ارزشمندشان را پیدا کنند.

 

چند توصیه و راه حل

 

پلوتو متعهد روحانی است. شما را وادار می کند در ضمیر ناخودآگاه خود فرو بروید و بدون کمترین نوازش با بزرگترین ترس های خود روبرو شوید. فقط برای اینکه دوباره متولد شوید «باید بمیرید». احتمالا تا زمانی که دوباره متولد شوید، برای مدتی غرق خواهید شد. از سوی دیگر، ونوس مانند نیلوفر سفید ظریف است و همه چیز را زیبا می بیند و زیبایی را دوست دارد.

شما قطعاً از آن دسته نیستید که بخواهید همه چیز را ساده بگیرید، به خصوص در مورد مسائل عاشقانه. در واقع شما فقط عاشق کسی نمی شوید، در عشق او فرو می روید و در دیگری ادغام می شوید. متأسفانه، همه در عمق شما سهیم نیستند، بنابراین دیگران ممکن است شما را کمی ترسناک و حتی گاهی اوقات سرکوبگر بدانند.

اول از همه بدانید که پرشور بودن بد نیست و اینکه شما یک دنیای درونی بسیار غنی و یک شهود افسانه ای دارید که می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که ابتدا باید با ترس های خود روبرو شوید. برای اینکه در روابط خود احساس خوشبختی کنید، باید یک صفحه تمیز داشته باشید:

 

رها کردن را یاد بگیرید.

مراقب تمایل، حساسیت و وسواس خود در مورد روابط عاشقانه سابق خود باشید. چسبیدن به گذشته اتلاف انرژی است و می تواند به رابطه حال شما آسیب جدی وارد کند. ممکن است باعث شود بدون هیچ دلیل منطقی از شریک زندگی خود غافل شوید، یا قضاوت نادرست و انتقاد کنید. همه قرار نیست قلب شما را بشکنند. در واقع، اکثر مردم در دل علاقه زیادی به شما دارند. اجازه ندهید ناامیدی های قبلی تان آسمان رابطه فعلی تان را کدر کند.

 

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

شما به اندازه کافی خوب هستید. شریک زندگی شما، حتما شما را به دلیلی انتخاب کرده است. از هیولای بدبینی دوری کنید. در غیر این صورت، در نهایت واقعاً آسیب خواهید دید. هر چه بیشتر افراد مهم زندگی خود را خفه کنید، احتمال از دست دادن آنها بیشتر است. هر 10 دقیقه با آنها تماس نگیرید تا بپرسید کجا هستند و در واقع از آنها بازجویی نکنید.

 

برقراری ارتباط مهم است.

احتمالا از این کلیشه خسته شده اید، اما در واقع توصیه بسیار خوبی است. طبیعت نسبتاً گوشه گیر و پنهانی شما ممکن است منجر به سوء تفاهم شود، بنابراین افکار خود را با عزیزتان در میان بگذارید. آنها مطمئناً از آن استقبال خواهند کرد، همچنین اینکار اعتماد آنها را به شما تثبیت خواهد کرد. و مشکلات شما نیز راحت تر حل خواهد شد.

 

به خود اجازه آسیب پذیر بودن را بدهید.

ترس فلج کننده شما از، از دست دادن و طرد شدن می تواند شما را وادار کند دور خود دیوار بسازید. این از ورود عشق جلوگیری می کند. همه ما در مقطعی از زندگی خود صدمه دیده ایم. در واقع، هرچه بیشتر به شریک زندگی خود اجازه دهید آسیب پذیری شما را ببیند، احساس راحتی بیشتری با شما خواهد کرد و به نوبه خود قلبش را به روی شما باز خواهد کرد.

 

به نیازها و خواسته های شریک زندگی خود احترام بگذارید.

عزیزتان را مجبور نکنید که تسلیم اراده شما شود یا ادعا کنید که می دانید چه چیزی برای او بهتر است. به آنها آزادی و احترامی که سزاوار آن هستند بدهید. علاوه بر این، از آنها در مورد نیازها و خواسته های آنها بپرسید و همچنین در مورد نیازهای خود شفاف صحبت کنید.

 

یاد بگیرید که برای خود ارزش قائل شوید.

اگر می خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و نسبت به چیزی که ممکن است از شما گرفته شود کمتر وسواس داشته باشید، این مورد واقعاً مهم است. جنبه های ونوس- پلوتو اغلب در نمودار کسانی که معتقدند دوست داشتنی نیستند یافت می شود. به یاد داشته باشید که شما نیز به اندازه هر انسان دیگری در جهان لایق عشق هستید. هر روز در مورد خود تاکیدات مثبت بنویسید. به طور مداوم ویژگی های مثبت خود را به خود یادآوری کنید.

 

روان درمانی را امتحان کنید.

وقتی با یک روان درمانگر همدل صحبت می کنید، می توانید دیدگاه کاملا جدیدی در مورد مشکلات رابطه خود به دست آورید. من می دانم که اعتماد کردن به مردم برای شما آسان نیست، بنابراین از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که به شما پیشنهاد و توصیه دهد.

 

بنویسید.

نوشتن در مورد احساسات شما فواید درمانی فوق العاده ای دارد و به شما کمک می کند تا از عادات عاطفی ناسالم خود آگاه شوید. توصیف تجربیات خود به صورت سوم شخص، به گونه ای که گویی شخصیتی در داستان خود هستید، می تواند منجر به جدایی سالم از اضطراب و افکار منفی شود.

 

مراقب نگاه خیره خود باشید.

ممکن است ایده خوبی باشد که وقتی دمای خشم شما به نقطه جوش نزدیک می شود، سطح شدت خشم خود را کاهش دهید. نگاه ساکت و نافذ شما می تواند شریک زندگی تان را ناراحت کند، به خصوص اگر با کلمات همراه نباشد. (نکته شماره سه را ببینید)

 

اشتیاق را زنده نگه دارید.

کارهای زیادی برای انجام دادن با همسرتان وجود دارد که می تواند ذهن و بدن شما را تحریک کند. در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:
یوگای تانتریک را امتحان کنید. یک فیلم هیجانی روانشناختی را با هم تماشا کنید. یک دسر خوشمزه را با هم بپزید. سفر کنید و از کلبه های جنگلی برای خلوت های دونفره غافل نشوید.

 

 

8 Responses

  1. من پلوتو تو عقرب دارم و همینطور ونوس برگشتی ،این روزا اصلا خودمم نمیتونم تحمل کنم چه برسه به بقیه.😔

  2. ممنون از زیبایی نوشتارتون نیلوفر جان
    مانا باشید🙏🙏
    خیلی زیبا وقتی از داستان پرسفونه و زمین به ظاهر امنی که روش قدم میگذاشت و میل عمیق درونیش باعث شد، زمین زیر پایش ناامن شود رو گفتید، به زیبایی صحنه ی کارت The tower تروت رو تداعی کردید😊

    زیبایی نوشتارتون در اسپکت های ونوس وپلوتو بقدری روان و آسان بیان شده بود که قابل درک است این اسپکتها گاها ما را وارد روابطی میکند عشق را بدون تماس فیزیکی دریافت کنیم یا حتی تماس های فیزیکی بدون عشق را تجربه کنیم .
    در حقیقت برای ن قابل لمس بود که تضاد وتنشی بین آرامش و هرج و مرج، تخریب در مقابل سازندگی رو میشه حس کرد
    ناماسته🙏

  3. بسیار عالی و فوق العاده بود. من با مربع پلوتو و سترن با ونوس در چارتم با خط به خط متن ارتباط گرفتم. من سترن و پلوتو رو در خانه ی اول و لیبرا دارم و با ونوسی که در لیو هست بین مرز واقعیت و عشق افسانه ای گیر کرده بودم و بعد از سالها دارم زخمها وترسها و حتی رویاهای درونم رو جلوی چشمهام ظاهر میکنم تا با شجاعت باهاشون روبه رو بشم.

  4. درود به شما.من مربع ونوس و پلوتو را در چارتم دارم.ونوس در قوچ و پلوتو در ترازو.
    مو به مو نوشته های شما در موردم صدق می کند! البته احساس می کنم با گذر زمان توانسته ام بر بسیاری از مشکلاتی که این تقابل ایجاد می کند فائق بیایم.با سپاس از تحلیل و نوشتار بی نهایت زیبای شما.مانا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انجمن آزاد آسترولوژی تکاملی ایران

جامعه کسانی که آسترولوژی را “دانش مقدس” می‌دانند

Society of those who consider astrology “Sacred Knowledge”