Current Moon Phase

Full Moon
Full Moon

The moon is currently in Aries
The moon is 14 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

ورود مرکوری به نشان عقرب

 

نگاهی گذرا به تعاملات اکتبر

نیمه دوم سال و ماه اکتبر از همان ابتدا با جدیت به پیشواز آمد: در شروع از یک خورشید گرفتگی در کنار ماه سیاه لیلیت، حکومت ونوس در عقرب بر این کسوف و ایجاد یک انرژی عمیق و شدید، همسویی آن با مریخ و زحل و ایجاد درام در قلمرو احساسات، غرایز و ناخود آگاه، تا خشم مریخ در خرچنگ و یک مربع پر تنش با خورشید و ماه، و ایجاد اختلافات در روابط، برای ایجاد مرزهای روشن و روبرو شدن با مسائل را تجربه کردیم. در 9 اکتبر، شاهد وارونه شدن ژوپیتر در جوزا بودیم که تا 4 فوریه ادامه خواهد داشت. که در طول این واپسگرایی تشویق می شویم تا یک قدم به عقب برداریم و باورهای خود و همچنین نحوه برقراری ارتباطات خود را ارزیابی کنیم.

در ادامه 11 اکتبر، پلوتو در 29 درجه برج جدی مستقیم شد. این آخرین باری بود که پلوتو در طول عمر ما در برج جدی قرار گرفت. بنابراین ما فصل 15 ساله و دگرگون کننده گذشته را برای همیشه می بندیم! اکنون که پلوتو مسیر خود را کامل می کند، لحظه ایده آلی برای اقدام به سمت تحولات عمیق درونی است. درست مانند یک زنگ بیدارباش بزرگ عمل می کند، زیرا ما را برای رویارویی با مبارزات قدرت و مسائل حل نشده ای که زیر فرش گذاشته بودیم، به چالش می کشد که اصلا آسان نخواهد بود. بهتر است از خود بپرسیم که چگونه می توانیم، عمیق ترین حقایق و تجربیات مدفون در ضمیر ناخودآگاه خود را به گونه ای هدایت کنیم تا بتوانیم تغییراتی را که می خواهیم در زندگی روزمره خود ایجاد کنیم را محقق سازیم؟ (به آنچه در زندگی ما بین ماه مه و اکنون متحول شده فکر کنیم – زمانی که پلوتو در حالت برگشتی بود).

در ادامه و در اواسط این ماه، قرار است تغییرات قابل توجه ای را به مرحله تکمیل برسانیم. که احتمالا ورود هرمس به سردابه های هادس بخشی از این مرحله است: لغزیدن هرمس به دنیای زیرین عقرب ما را ترغیب می کند تا عمیقا در گفتگوها کاوش کنیم و حقایق پنهان را کشف کنیم. با این حال، قبل از ورود رسمی به این نشان اسرارآمیز، مرکوری با پلوتو برخورد می‌کند و مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کند، به‌ویژه جنگ قدرت و پویایی در ارتباطات.

مرکوری در 13 اکتبر، چند ساعت قبل از ورود به عقرب، در 29 درجه ترازو با پلوتو در 29 درجه برج جدی مربع می شود. فعال بودن در 29 درجه، اصطکاک این مربع را تشدید می کند و زمان تنظیمات حیاتی را نشان می دهد. مربع بین مرکوری و پلوتو می‌تواند تنش‌های اساسی را به‌ویژه در مورد ارتباط با مقامات ایجاد کند و کشمکش‌های قدرت را آشکار کند. این روزها، گفتگوها ممکن است لحن تقابلی یا وسواسی به خود بگیرند، زیرا نیاز عطارد در لیبرا به هماهنگی، با انگیزه پلوتو برای افشای حقیقت به هر قیمتی، در تضاد است.

در واقع بزرگترین چالش در ماه اکتبر روبرو شدن با عمیق ترین ترس ها و ناامنی های خود است. پس به یاد داشته باشیم تمام این رویدادهای کیهانی چالش برانگیز هدیه مقدسی است برای رهایی از الگوهای منفی و قدیمی، برای ارج نهادن به خود و همسو شدن با خواسته های واقعی خود.

 

 

اسطوره شناسی عقرب و مرکوری

  • نشان عقرب در اساطیر یونان، از داستان جبار و عقربی که او را کشت، سرچشمه می گیرد. روایات زیادی در این باره آمده است اوریون یا جبار یک شکارچی غول پیکر و پسر پوزیدون و اوریال بود. او شریک شکار آرتمیس ، الهه شکار یونانی بود. روایات زیادی در این باره آمده است اما در یکی از روایات، برادر آرتمیس، آپولو، خدای خورشید به جبار حسادت کرد و عقرب را فرستاد تا او را بکشد. به هر حال زئوس، رهبر خدایان، همه چیز را زیر نظر داشت و جبار و عقرب را به صورت صورت فلکی در آسمان قرار داد. زئوس آنها را با فاصله 180 درجه از هم قرار داد تا در بهشت ​​به جنگ ادامه ندهند. به همین دلیل نشان عقرب با مرگ و پیروزی همراه است.

اسطوره عقرب عمیقاً با دنیای اموات و دگرگونی مرتبط است. در اساطیر یونان، هادس، خدای عالم اموات، با عقرب پیوند خورده است.  نماد عقرب شامل مرگ، تولد دوباره، قدرت، اسرار و شدت است. ماهیت دگرگون کننده و اغلب سایه دار عقرب در اهمیت نجومی آن منعکس شده است.

  • عطارد/ مرکوری یا هرمس در اساطیر یونان ملقب به فرستاده خدایان، خدایی سریع، همه کاره و چندوجهی که بدلیل بال های پشت پایش (یا صندل های بالدار و کلاه بالدار) بین جهان ها در رفت و آمد است و پیوند دهنده بین عالم الهی و فانی می باشد. او هادی مردگان است، تنها کسی است که ارواح را به جهان زیرین راهنمایی می کند و هنگام خروج از غار هادس، سگ سه سر جلوی او را نمی گیرد.

 

ورود مرکوری به نشان عقرب و کشف اسرار

مرکوری در آسترولوژی سیاره ارتباطات، عقلانیت، حل مسئله و تفکر انتقادی است. با نیمکره چپ مغز (جایی که ما را به طور منطقی با آنچه در اطراف مان اتفاق می افتد، مرتبط می کند) در ارتباط است. او را به عنوان خدای تجارت، اختراع، رب النوع ذکاوت و هوش، ارتباطات و دایره لغات، نویسندگی، کیمیاگری، قراردادها، سیستم حمل و نقل، پست، سفر، فناوری و … نیز می شناسند.

در واقع عطارد به ما اطلاع می دهد که چگونه واقعیت را درک می کنیم و چگونه آنچه که می بینیم، فکر می کنیم و احساس می کنیم را با دیگران به اشتراک بگذاریم. عطارد حاکم جوزا (دوقلو) و باکره (خوشه) است، و همانطور که با نحوه ارتباط ما با آنچه که درک می کنیم در رابطه است، با نحوه مدیریت، سازماندهی و رسیدگی به کارهای روزمره زندگی نیز در ارتباط است.

مرکوری چندی پیش مسافر قلمرو لیبرا بود (به مقاله ورود مرکوری به لیبرا، رقص تعادل و هماهنگی رجوع کنید)، این انرژی ما را تشویق کرد که توانایی خود برای گوش دادن واقعی به دیگران و درک آنها بدون تعصب، قضاوت و فرضیه بافی را بالا ببریم. در واقع این گذر، نقش کلیدی روابط در عرصه یادگیری را به ما یادآوری کرد و از ما دعوت کرد که هماهنگی بهتری بین قاطعیت و دیپلماسی پیدا کنیم.

اما با ورود هرمس به سردابه های عقرب تا 2 نوامبر، باید منتظر تجربه های هیجان انگیزتر و شاید خشن تری باشیم. زیرا در این گذر احتمالا علاقه ای به دیپلماسی و درایت وجود ندارد و در عوض بیشتر تمایل به اشتراک گذاری حقیقت عور و خام از هر چیزی وجود خواهد داشت، حتی اگر شنیدن آن برای دیگران چالش برانگیز یا ناراحت کننده باشد. در واقع احساس بی باکی در ارتباطات، تمایل به رویارویی با موضوعات و تابوها، یا صحبت در مورد مسائل حساس بسیار خودنمایی خواهد کرد.

در حالی که عطارد در میان عقرب حرکت می کند، تمرکز ذهنی ما بر روی پرده برداری از رمز و راز، نامگذاری ناگفته ها و شناسایی انگیزه های پنهان و خواندن جریان های زیرین هر موقعیتی، متمرکز می شود.

در واقع مرکوری در عقرب لحن متفکرانه و همچنین انعکاسی بیشتری را با خود به ارتباطات می آورد. زمان بسیار عالی برای درون نگری های عمیق و استراتژی های دقیق است، انرژی عقرب ما را مجبور می کند همیشه چند قدم جلوتر باشیم. تصمیم‌های ما وزن بیشتری به خود می گیرند، زیرا با این انرژی تمرکز زیادی بر پیامدهای آینده وجود دارد.

انرژی و نفوذ عقرب باعث می شود که با صحبت های کوچک احساس توخالی و پوچی کنیم، و بیشتر متمرکز به کشف حقایق و رسیدن به قلب مسائل باشیم. این انرژی ما را با جریان های زیرین و ژرف ظریف اطرافمان هماهنگ می کند، و توجه ما به سمت گفتگوهای مستقیم تر و هدفمندتر، کشیده خواهید شد.

مرکوری در عقرب از گفتگوهای ناراحت کننده دوری نمی کند. صبور، پیگیر و آماده مقابله با مسائل پیچیده است. در این گذر تمام آن موضوعات سخت و شاید دلخراش به سطح خواهند آمد تا مطرح شوند! پس بهترین فرصت برای این است که مهارت های ارتباطی خود را به ویژه در موقعیت های دشوار ارتقا دهیم و ارتباطات عمیق تر و واقعی تری ایجاد کنیم.

درست است که این انرژی می تواند منجر به رشد بینش شخصی شود، اما همچنین ممکن است وضعیت موجود را به چالش بکشد و الگوهای تثبیت شده در روان و در زندگی روزمره را مختل کند. به طور کلی، عبور مرکوری در عقرب می تواند شدت، عمق و پتانسیل تحول آفرینی را برای ارتباطات، فرآیندهای فکری و درگیری های کلی ما با جهان، به ارمغان بیاورد. کلید اصلی آن در آغوش کشیدن انرژی عقرب است، پس با جنبه های تاریک و در واقع سایه های خود ارتباط بگیریم و روبرو شویم و کاملا هوشمندانه برای بیان خود واقعی و قدرتمندمان از نظر احساسی، تلاش کنیم.

 

 

 

از دیدگاه تکاملی، این گذر فرصت های منحصر به فردی برای کار با سایه ها و رشد در سبک های ارتباطی را برای هر نشان به ارمغان می آورد. در ادامه به تشریح اثرات بالقوه آن بر روی هر نشانه پرداخته شده است. البته در نظر داشته باشیم که برای تفسیر دقیق، نیاز هست که به تمام نمودار تولد خود واقف باشیم:

 

قوچ

این گذر ماهیت تحقیقی و تمایل شما به کشف حقایق پنهان را افزایش می دهد. ممکن است متوجه شوید که در حال جستجوی عمیق‌تر در موضوعات و درک انگیزه‌ها و پویایی‌ها هستید. همچنین این دوره می تواند تجربیات دگرگون کننده در روابط صمیمی و شراکت های شما به ارمغان بیاورد. ممکن است احساس کنید مجبور هستید با مسائل عمیق تری در روابطتان روبرو شوید و در گفتگوهای معنی دار تری شرکت کنید. اما شما بدلیل سبک ارتباطی تکانشی احتمالا با چالش هایی در این زمینه روبرو خواهید شد.

درس تکاملی در این دوره برای شما این است که بیان دقیق‌تر را بیاموزید، صراحت را با همدلی و درک دیدگاه‌های دیگران ادغام کنید. احتمالا سایه هایی که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: رویارویی با الگوهای ارتباطی تهاجمی، قدرت طلبی یا سلطه جویانه می باشد.

 

تارس

این دوره بهترین زمان برای کندوکاو عمیق در ارزش های درونیتان از طریق روابطتان با دیگران است، تا به درک بهتری نسبت به انگیزه ها و خواسته هایتان برسید. ممکن است حالا که انرژی قطب مخالف شما یعنی عقرب فعال است ارتباطات سطحی و معمولی، شما را به چالش بکشند؛ و تمرکز شما را به منابع مشترک، مسائل مالی و روابط صمیمی تر و عمیق تر معطوف کند. ممکن است نیاز باشد به مسائل اعتمادی، پویایی قدرت و پیمایش در زمینه های احساسی پیچیده، بیشتر تمرکز کنید و تلاش کنید تا تعادل را برقرار کنید.

درس تکاملی این دوره برای شما بیان احساسات عمیق‌تر است و از شما می خواهد که از سطحی و معمولی بودن فراتر بروید. احتمالا سایه شما که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: رویارویی با سرسختی یا مقاومت در برابر تغییر در حوزه ارتباطات است.

 

دوقلو

انرژی این دوره می تواند شما را درونگراتر و تامل برانگیزتر کند. ممکن است ترغیب به کاوش در روان خود شوید: خواسته ها، ترس ها و لایه های عمیق تر شخصیت خود را بررسی کنید. ممکن است به سمت گفتگوهای عمیق تر و کشف حقایق پنهان کشیده شوید. که البته این دوره می تواند فرصتی برای تقویت ارتباط با دیگران و توسعه هوش هیجانی به خصوص در ارتباطات کاری و روزمره تان باشد. همچنین ممکن است بر روی ایجاد ارتباطات سازگار، متمرکزتر شوید.

فرصت تکاملی این دوره برای شما استفاده از عقل خود برای درک حقایق عاطفی عمیق تر و فراتر از تبادلات سطحی است. احتمالا سایه شما که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: مواجهه با سطحی نگری یا ناهماهنگی در ارتباطات است.

 

خرچنگ

این گذر می تواند شهود و حساسیت عاطفی شما را افزایش دهد. ممکن است خود را بیشتر با جریان های پنهانی در روابط خود و انرژی های جمعی اطراف خود هماهنگ کنید. بطوریکه با مسائل عاطفی حل نشده روبرو شوید و در گفتگوهای آسیب پذیرتر شرکت کنید. زیرا انرژی این ترانزیت تشویق به تفکر و رشد می باشد. به همین منظور ممکن است ارتباط عاطفی شما قاطعانه تر و مستقیم تر شود. اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد برقراری ارتباط با خود است. باید بتوانید احساسات و عواطف واقعی خود را ببینید و درک کنید تا بتوانید عشق را ابتدا نثار خود کنید.

فرصت تکاملی این دوره برای شما بیان نیازهای خود به صورتی کاملا واضح و با اطمینان است. احتمالا سایه شما که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: مواجهه با دستکاری عاطفی یا وابستگی مشترک در ارتباطات می باشد.

 

لئو

این دوره می تواند شما را بیشتر به سمت رشد شخصی، دگرگونی و کشف جنبه های پنهان خود سوق دهد. ممکن است انگیزه قوی تری برای مقابله و غلبه بر محدودیت های خود احساس کنید. بطوریکه به کشف بیان خلاق و اعتماد به نفس خود بپردازید. زیرا این دوره می تواند فرصتی برای مقابله با ترس ها و ناامنی ها در جهت رشد و تکامل شخصی باشد. به ویژه ناامنی که از سوی خانواده دریافنت کرده اید. در هر حال مطمئنا در این دوره ارتباطات خانوادگی شما ذهن شما را بیشتر درگیر خواهد کرد.

درس تکاملی این دوره برای شما پذیرش تجربه های آسیب‌زای گذشته در ارتباطات، و همچنین تقویت ارتباطات عمیق‌تر با اعضای خانه و خانواده است. احتمالا سایه شما، که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: پرداختن به ریشه های احساس ناامنی است که بر اعتماد به نفس شما آسیب زده است.

 

خوشه

این گذر، فرصتی برای بررسی الگوهای عادتی که در روابطتان دارید تا به واسط آن تصویر واضح تری از خود اصیلتان به دست آورید. ممکن است شما در این گذر بر ابعاد عاطفی و روانی زندگی خود متمرکزتر شوید. برای مثال ممکن است متوجه شوید که درگیر خود تحلیلی عمیق‌تری شده اید و به دنبال درک انگیزه‌ها و الگوهای ناخودآگاه خود هستید. همچنین ممکن است روی کار و کارهای روزمره فکوس بیشتری کنید. در این دوره ممکن است سبک ارتباطی تحلیلی شما شهودی و روشنگرتر شود.

فرصت تکاملی این دوره برای شما اعتماد به احساسات درونی خود و ارتباط با هوش هیجانی خود می باشد. احتمالا سایه شما که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: مواجهه با الگوهای ارتباطی انتقادی یا قضاوتی است که می تواند برگرفته از تجربه های اولیه شما باشد.

 

لیبرا

احتمالا این گذر شما را در مورد روابط و شراکت‌هایتان درون‌نگرتر و متفکرتر می کند. برای مثال ممکن است تمرکز خود را به پویایی قدرت، صمیمیت و آسیب پذیری در ارتباطات معطوف کنید. این گذار از شما می خواهد که نگاه عمیق تری به روابط و ارزش های شخصی خود داشته باشید. پس از این فرصت برای تقویت ارتباطات و تعادل پویایی قدرت استفاده کنید. زیرا در این دوره ممکن است ارتباطات دیپلماتیک ترازو با انرژی شدید و عمیق عقرب به چالش کشیده شود. این نگاه عمیق در شراکت های مالی شما هم می تواند نمود داشته باشد.

درس تکاملی این دوره برای شما بیان قاطعانه نیازهای خود می باشد، نیازی نیست که به هر قیمتی سعی در ایجاد هماهنگی و تعادل کرد بلکه باید بیاموزید که ضمن درک ارزش های درونی خود، انها را بیان کنید. احتمالا سایه شما که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: رویارویی با تمایلات مردم پسند در ارتباطات در مقابل ارزش های واقعی تان است.

 

عقرب

این گذر می تواند خود اندیشی و رشد شخصی را برای شما برجسته کند. احتمالا توانایی های شهودی و علاقه شما را به حوزه های غیبی، متافیزیکی و روانی افزایش دهد. مثلا ممکن است متوجه شوید که در حال کاوش لایه های عمیق تر روان خود و جنبه های پنهان زندگی خود هستید. شاید بخواهید یک دوره متحول کننده را برای خود رقم بزنید، زیرا تمایل شما برای مقابله با ترس های خود و شرکت در گفتگوهای معنادارتر شدت خواهد گرفت.

ارتباطات عمیق عقرب در این دوره اوج خواهد گرفت، بنابراین درس تکاملی این دوره برای شما استفاده سازنده از این عمق و شدت برای تقویت و برقراری ارتباطات عمیق و گفتگوهای متحول کننده در جهت رشد فردی می باشد. احتمالا سایه شما که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: رویارویی با تمایلاتی است که شما را از مسیر رشد فردی و شناخت کیستی شما منع کرده است.

 

کماندار

احتمالا این انرژی شما را تشویق به درون‌نگری و تأمل‌ در مورد باورها، ارزش‌ها و معنای عمیق‌تر تجربیات زندگی‌تان کند. ممکن است دیدگاه های خود را زیر سوال ببرید و دوباره ارزیابی کنید. شاید لازم باشد عقاید و فلسفه های معنوی خود را بیشتر بررسی کنید. همچنین ممکن است از گستردگی ارتباطات به یکباره به سمت تمرکز بر بینش خود کشیده شوید، زیرا این گذر می توانید برای تقویت ارتباطات و توسعه هوش هیجانی خود بهره ببرید. به ویژه این فرصتی است برای برقراری ارتباط با جهان هستی و درک بهتر یکانگی میان شما با دیگری و کل هستی.

فرصت تکاملی این دوره برای شما، بالا بردن و گسترش درک خود نسبت به دیدگاه های دیگران می باشد. باید بیاموزید که فراتر از تعمیم ها و قضاوت های خود بروید و به سمت همدلی واقعی حرکت کنید. احتمالا سایه شما که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: مواجهه با ارتباطات سطحی، بی دقت یا بی احساس که شما را از اصل خویش دور کرده است.

 

کپریکورن

احتمالا تمرکز شما بر تحول شخصی، عمق عاطفی، جنبه های پنهان روابط و منابع شما معطوف شود. مثلا ممکن است به پیچیدگی‌های موجود در این حوزه ها و مناطق بپردازید. همچنین ممکن است به سمت تمرکز شدیدتر روی جایگاه خود در اجتماع و گروه های دوستی و حتی همکاری شوید. بهتر است در این دوره به خود اندیشی و رهایی از باورهای محدود کننده بپردازید.

ممکن است ارتباطات کنترل شده شما برای سنجش میزان واقعی بودن به چالش کشیده شوند. بنابراین درس تکاملی این دوره برای شما بیان آشکار نیازها و احساسات خود می باشد و لازم است ارتباطات عمیق‌تری را برای خود بیافرینید. احتمالا سایه شما که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: رویارویی با الگوهای ارتباطی محدود کننده می باشد.

 

آکواریوس

این گذر می تواند رشد و تکامل شخصی را برای شما به ارمغان آورد. احتمالا توجه شما به پویایی های عاطفی و روانی در محافل اجتماعی و کاری بیشتر خواهد شد. مثلا ممکن است به کاوش در لایه های عمیق تر ارتباط انسانی و روان جمعی بپردازید. ممکن است خود را درگیر مکالمات آوانگاردتری بیابد و هویت منحصر به فرد خود را کشف کند. این گفتگو وتعلملات در مسیر شغلی شما هم می تواند تاثیرگذار باشد.

ممکن است ارتباط شما با دیگران همدلانه تر و عاطفی تر شود. بنابراین فرصت تکاملی این دوره برای شما برقراری ارتباط با دیگران در سطحی عمیق تر و شخصی تر می باشد. احتمالا سایه شما که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: رویارویی با جدایی عاطفی یا سردی در ارتباطات می باشد.

 

ماهی

این ترانزیت شما را تشویق به خود اندیشی، شفا و رشد از طریق تغییر بینش ها و جهان بینی تان می کند. ممکن است توانایی های شهودی و علاقه شما را به عرصه های معنوی و عرفانی تقویت کند. مثلا ممکن است درگیر بازتاب عمیق تری از خود، کاوش در ضمیر ناخودآگاه خود، و دنبال کردن کشف این لایه ها بروید. ممکن است با عمق عاطفی خود ارتباط بگیرید. ممکن است ارتباطات شهودی متمرکزتر را تجربه کنید که می تواند شما را به سمت تجربه دیدگاه های جدید هدایت کند.

بنابراین فرصت تکاملی این دوره برای شما بیان واضح مرزهای خود و فراتر رفتن از اندیشیدن به اینکه آیا از دید دیگران خوشایند هست یا نیست، می باشد. احتمالا سایه شما، که قرار است در این دوره روی آن کار کنید: مقابله با خودفریبی یا عدم وضوح در ارتباطات است که باعث ایجاد ترس شما از ورود به تجربه های جدید شده است.

 

 

 

آگاهانه پیش روید و به آنچه از دالان های ذهن بالا می آید توجه کنید و کهنه ها را دور بریزید …

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انجمن آزاد آسترولوژی تکاملی ایران

جامعه کسانی که آسترولوژی را “دانش مقدس” می‌دانند

Society of those who consider astrology “Sacred Knowledge”