Current Moon Phase

Full Moon
Full Moon

The moon is currently in Taurus
The moon is 15 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

اعتدال پاییزی، تعادل درونی

با رسیدن به 22 سپتامبر(1 مهر)، ما خود را در آستانه یک رویداد آسمانی می یابیم که برای هزاران سال انسان ها را مجذوب خود کرده است: اعتدال پاییزی.

اما دقیقاً در طول این رویداد کیهانی چه اتفاقی می‌افتد، و چرا در میان فرهنگ‌ها و در طول تاریخ چنین اهمیتی داشته است؟

 

آسترونومی لحظه اعتدالین

اعتدال بخشی از تقویم نجومی است. انحراف 23.5 درجه محور زمین به دور خورشید علت ایجاد فصول و تفاوت میزان نور خورشید در نیمکره شمالی و جنوبی در طول سال است.

با این حال، اعتدال پاییزی زمانی اتفاق می افتد که شیب محور زمین به گونه ای قرار می گیرد که نیمکره شمالی و جنوبی تقریباً مقادیر مساوی نور دریافت می کنند. در نتیجه تقریباً طول روز و شب برابر است. تنها دو زمان از سال وجود دارد که محور زمین نه به سمت خورشید متمایل می‌شود و نه از آن دور می‌شود و در نتیجه تقریباً مقدار مساوی نور روز و تاریکی در تمام عرض‌های جغرافیایی ایجاد می‌شود. از این رویدادها به عنوان اعتدال یاد می شود.

 

اهمیت نجومی اعتدال پاییزی

اولین چیزی که در مورد اعتدال یا انقلاب باید به خاطر بسپاریم این است که آنها شروع یک فصل جدید را نشان می دهند. در هر سال دو نقطه اعتدال (بهار و پاییز) و دو نقطه انقلاب (تابستان و زمستان) وجود دارد. هر کدام با یکی از چهار علامت اصلی زودیاک – که به عنوان محور کاردینال نیز شناخته می شود – مطابقت دارند.

این محور در آسترولوژی بسیار مهم است، زیرا جایی است که ما زوایای قدرتمند را در نمودار تولد پیدا می کنیم. این زوایا نقاط تجلی انرژی هستند. آنها نقاط بسیار حساسی در نمودار تولد هستند که رویدادهای مهم زندگی را آغاز می کنند. هر یک از این نقاط در محور کاردینال با یکی از چهار جهت اصلی (شمال، جنوب، شرق، غرب) مرتبط خواهد بود.

در هر صورت، تصادفی نیست که علائم زودیاک مرتبط با اعتدال و انقلاب، همه نشانه های کاردینال هستند. علائم کاردینال با ویژگی های ابتکار همراه است. خواه اعتدال باشد یا انقلاب، ما شروع چیز جدیدی را جشن می گیریم. نقطه اعتدال و انقلاب نشانگرهای مقدسی در زمان هستند که به ما کمک می کنند نقاط را به رمز و راز پشت دایره بی پایان حیات زمین متصل کنیم.

 

اسطوره شناسی اعتدال پاییزی

اعتدال پاییزی هزاران سال است که توسط فرهنگ های مختلف مشاهده و جشن گرفته شده است. فرهنگ های باستانی خرد مبتنی بر زمین را می شناختند و چهار نقطه کانونی سال را درک می کردند: انقلاب زمستانی، اعتدال بهاری، انقلاب تابستانی و اعتدال پاییزی.

اما در یونان باستان، اعتدال پاییزی، بازگشت الهه پرسفونه به جهان اموات را نشان می‌داد که نشان‌دهنده آغاز فصل بی‌ثباتی بود. پرسفونه با تغییر فصل ها، به ویژه پاییز و بهار، تنیده شده است. پرسفونه دوشیزه ای با زیبایی باورنکردنی، دختر زئوس و دیمتر بود. دیمتر الهه برداشت و باروری، مادری سختگیر بود که بسیاری از خواستگاران دخترش از جمله هادس/پلوتون، ارباب عالم اموات را رد کرد.

پس هادس با ارابه شعله ور خود پرسفونه زیبا را در حالی که با دوستانش می خندید و گل می چید، دزدید. دیمتر بی خبر از این اتفاق پریشان و دل شکسته در سراسر زمین به دنبال دختر دوست داشتنی خود گشت تا اینکه پی به حقیقت برد. همانطور که می توان تصور کرد، او عصبانی شد و تصمیم گرفت وظایف باروری و برداشت خود را برای مدتی طولانی و نامحدود متوقف کند که عواقب ویرانگری داشت. زمین خشک شد، گیاهان مردند، حیوانات از گرسنگی تلف شدند و قحطی و تشنگی در سراسر زمین پخش شد.

زئوس سرانجام تصمیم گرفت با هادس، دیمتر و پرسفونه ملاقاتی داشته باشد تا ببیند چگونه می تواند این موضوع را حل کرد. تصمیم گرفته شد که پرسفونه نیمی از سال را در عالم اموات و نیمی از سال را با مادرش روی زمین وقت بگذراند. بنابراین فصل ها متولد شدند. اعتدال بهاری نشانه ورود پرسفونه توسط عطارد به خانه مادرش است، آن زمان که زمین حاصلخیز و زنده است. اعتدال پاییزی زمانی است که پرسفونه توسط عطارد همراهی می شود تا ملکه عالم اموات شود، آنگاه که زمین خفته و ساکت می شود.

 

اعتدال پاییزی، مرگ استعاری

بهار و تابستان حرکتی برونگرا دارند اما پاییز سرعت کمتری دارد، زمان سکون درونی و دعوت به تسلیم است. این همان مرگ استعاری قبل از تولد دوباره است که ما در اطراف خود شاهد آن هستیم. برگ هایی که از درختان می ریزند، زمینی که به دور شدن از انرژی حیاتی خورشید ادامه می دهد. اما اعتماد به چرخه های طبیعی زندگی همیشه ثابت می ماند، حتی در تاریک ترین روزهای سال فقط تسلیم ادامه دارد.

مانند زمین، ما نیز در حال یک حرکت پیوسته برای رها شدن، تبدیل شدن، حرکت کردن، بیان کردن و دریافت هستیم. همانطور که زمین به تعادل نور و تاریکی روز و شب می رسد، از ما نیز دعوت می شود که قطبیت درون خود را ارج نهیم.

شروع هر فصل یک صفحه خالی ارائه می دهد که می توانیم چشم انداز خود را برای سه ماه آینده بررسی کنیم – و پاییز، با روزهای سردتر و تاریک تر، زمان بسیار خوبی برای انجام این کار به نظر می رسد.

ماه کاملی که نزدیکترین زمان به اعتدال پاییزی رخ می دهد، «ماه برداشت» نامیده می شود. در واقع، درخشش ماه در آسمان یک روز اضافی را از طریق یک شب روشن فراهم می کند تا قبل از تغییر هوا و پوسیدگی، محصولات از زمین برداشت و جمع آوری شود. اين زمانی از سال است که ما ثمره کار خود را از ماه‌های گذشته درو می‌کنیم، در مورد حفظ چیزهایی که می‌خواهیم نگه داریم شفافیت پیدا می‌کنیم و اجازه می‌دهیم جنبه‌هایی از زندگی که دیگر به ما خدمتی نمی‌کنند – عادات ناسالم یا پیوندهای مشکل‌ساز- قبل از بسته شدن نیمه سال از ما جدا شوند.

حرکت خورشید به سمت ترازو در روز اعتدال پاییزی، تاکید خاصی بر یافتن تعادل در تمام جنبه های زندگی است. ترازو ارتباط ویژه‌ای با عدالت و هماهنگی دارد، بنابراین در اعتدال پاییزی، تشویق می‌شویم تا به این فکر کنیم که چگونه با افراد و موجودات دیگر روی زمین هماهنگ زندگی کنیم.

 

 

تعاملات آسمان در اعتدال پاییز امسال

خورشید تراین پلوتو

خورشید به عنوان مرکز منظومه شمسی، نماد هویت اصیل، سرزندگی و هدف زندگی ماست. از سوی دیگر، پلوتو، که به عنوان سیاره دگرگونی شناخته می شود، در اعماق ناخودآگاه ما کاوش می کند و تغییرات و بازسازی عمیقی را به وجود می آورد. وقتی این دو نیرو به طوری هماهنگ شوند، یک رقص کیهانی قوی ایجاد می شود که می تواند رشد و تحول شخصی را تسریع کند.

تراین خورشید لیبرا با پلوتو برگشتی در آخرین درجه کپریکورن می تواند کمک کند تا از عمیق ترین قدرت و انعطاف پذیری خود بهره ببریم و زندگی خود را به شیوه ای مثبت متحول کنیم. زمان آن است که امیال حقیقی روح را بازیابیم، به خصوص که خورشید روبروی نپتون برگشتی قرار دارد پس باید خود را از امیال و آرزوهای غیرواقعی که ما را از منبع اصلی جدا می کند رها شویم، الگوها و باورهای قدیمی را رها کنیم و با اعتماد به نفس به قدرت خود فصل جدیدی را آغاز کنیم.

خورشید همچنین نمایانگر شخصیت و احساس ما از خود است، در تعامل با قدرت پلوتو  ممکن است متوجه شویم که بیشتر از حد معمول متقاعد کننده و مغناطیسی هستیم و می توانیم با سهولت بیشتری به اهداف خود برسیم. از این زمان به نفع خود استفاده کنیم. قدرت و نفوذ خود را در آغوش بگیرید و از آن برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی و جهان خود استفاده کنید.

 

مربع پلوتو و ونوس

خورشید در حالی وارد لیبرا می شود که ونوس در حال ترک خانه خود لیبرا در مربع کامل با پلوتو قرار دارد. باید ارزش ها و الگوهای روابط خود را بازبینی کنیم. هرچند که بهتر است از تصمیم گیری های تکانشی در روابط و حتی مسائل مالی خودداری کنیم، اما باید ترس از دست دادن را هم کنار بگذاریم و خود را برای حذف هر آنچه با ارزش های وجودیمان در تضاد است آماده باشیم. این جنبه چالش برانگیز و شاید پرتنش، می تواند مسیر رشد و تحول شخصی عمیقی را ایجاد کند، البته همه چیز به خودمان بستگی دارد اینکه چطور این انرژی ها را هدایت می کنیم و از آنها بهره می بریم.

ضمن اینکه لیلیت در ارتباط با نود جنوبی در ترازو قرار دارد، پس مسائل حل نشده ای که در گذشته درباره برابری، عدالت و انصاف وجود داشته اند، در کانون توجه قرار دارند. نگرش‌های مبتنی بر پول، قدرت، طبقه، جنسیت و … مورد بازنگری قرار می‌گیرند. پیوند لیلیت با گره جنوبی هم ما را دعوت می کند تا با روش هایی که خود را عقب نگه داشته ایم یا الگوهای قدیمی ارتباط که دیگر در خدمت مان نیست خداحافظی کنیم.

این آغاز می تواند با یک تغییر و تحول بزرگ برایمان همراه باشد اگر هوشیار باشیم. پیشنهاد می کنم از سطح بالای انرژی در لحظه تعادل زمین بهره ببریم و با اتصال به قدرت عظیم جهان طلب آگاهی و رهایی کنیم.

 

 

باشد که نور را تجربه کنیم.

7 Responses

  1. چقد زیبا در مورد گنج پرسفونه و اعتدال پاییزی نوشتید نیلوفر جان😊
    امروز چارت ترنزیت رو که نگاه میکردم به تراینی که خورشید و پلوتوی برگشتی داشت ،نظرم خیلی جذب شد.
    دقیقا فکرمیکردم باید مرگ و دگردیسی ایی در آنچه در راستای رشد شخصیت نیست رخ دهد. به ذهنم رسید خورشید که حاکم لئو ست شاید حس نارسیستی و خود شیفته ای در ما ایجاد کند و دیدم در متن از شخصیتی مگنتیک داشتن برای رسیدن به اهداف استفاده کردید.
    بسیار زیبا از مفهوم کلمه ای کلیشه ای در ابعاد مثبت استفاده کردید.
    ناماسته 🙏

  2. درودها نيلوفر عزيز 💚 باشد كه با بازگشت خورشيد به نشان ترازو ؛ آن صفحه خالي تازه گشوده شده در اعتدال پاييزي را ؛ كه با زيبايي تمام توصيف كرديد؛ با عشق به جهان هستي و ساكنانش ، پر خاطره ثبت كنيم🙏🏼 سپاس از حضور و كلامتان💜💛

  3. سلام‌نیلوفر عزیز نوشته هاتون پر از عشق و زیبایی هست. متشکرم از زحماتتون. در نور باشید. پاییزتون مبارک🍁🍁🍁🌺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انجمن آزاد آسترولوژی تکاملی ایران

جامعه کسانی که آسترولوژی را “دانش مقدس” می‌دانند

Society of those who consider astrology “Sacred Knowledge”