Current Moon Phase

New Moon
New Moon

The moon is currently in Aries
The moon is 27 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

انرژی زنانه سرکوب شده، مربع ماه و سترن در چارت تولد

ابتدا لازم به یادآوری است که هر جنبه‌ای میان سیارات مفاهیم متعددی را می‌تواند در برداشته باشد و بسته به نشان و خانه قرارگیری، تجربه‌های متفاوتی را ایجاد می‌کند. ضمن اینکه هر جنبه در بستر کل چارت باید تفسیر و معنا گردد. آنچه در اینجا به آن اشاره می‌شود فارغ از تمامی این موارد و تنها نگاهی مختصر به یکی از تاثیرات احتمالی این زاویه است.

 

اصل مادر

 ماه نماد اصل مادر است. یک انرژی زنانه که کهن الگوی مادر کیهانی را به تصویر می‌کشد. در واقع ماه هر آنچه که به اصل هویت مادری نسبت می‌دهیم را نمایان می‌کند. از باروری تا پرورش دهندگی، ایجاد حس امنیت، شور و گرمابخشیدن، بروز احساسات و دلبستگی‌های عاطفی، همه در این کهن الگو قابل بررسی است.

ضمن اینکه ماه نشان دهنده ماهیت شرطی شده اولیه است که آنقدر عمیق است که از تاثیرات آن بر خود آگاه نیستیم، یعنی همان ضمیر ناخودآگاه. از این روست که خاطرات و دوران کودکی ما را هم در بر می‌گیرد. محیط دوران کودکی، ماهیت خانه و خانواده و به طور اخص مادر را شامل می‌شود.

کلید واژه مادر، زنانگی است. مادر اولین زنی است که کودک با آن مواجه می‌شود. پس تصویر و درک کودک از زنانگی و انرژی زنانه، میزان پذیرش و نحوه مواجهه و بروز آن، از طریق مادر اتفاق می‌افتد. به واسطه زندگی مادر در کودک درونی می‌شود و از همین رو شخصیت کودک با مادر همپوشانی پیدا می‌کند. در واقع وجه زنانه وجود کودک فارغ از دختر یا پسر بودن از طریق مادر شکل می‌گیرد.

 

فشار سترن

وقتی ماه در مربع یا یکی از جنبه‌های سخت با سترن قرار گیرد، قطعاً بخشی از درس‌های آن در فقدان، محدودیت و سرکوب این انرژی رقم خواهد خورد. سترن نمادی از محدودیت‌ها، الگوهای شرطی شده و نظم و انضباط است. ضمن اینکه سترن با مفاهیمی چون موانع، سرکوب، سخت‌گیری، طرد شدگی و حتی خفقان و زنجیر گره خورده است.

از این رو کودکانی که این جنبه را در چارت تولد خود دارند معمولاً محیطی سخت را در کودکی تجربه می‌کنند؛ و می‌توان الگوی کودکی غیر معمول را در اکثر آنها به شکلی مشاهده کرد. اما این دشواری الزاماً تنها در بعد بیرونی زندگی نیست، بلکه عمدتاً در ابعاد عاطفی و درونی اتفاق می‌افتد. نوعی فقر عاطفی و عدم تامین نیازهای اولیه احساسی در این کودکان قابل ردگیری است.

این فقدان ابتدا به واسطه محیط اولیه زندگی و والدین اتفاق می‌افتد، چه از طرف پدر، چه مادر؛ و بعد با الگوهای شرطی شده و محدود کننده اجتماع ادامه پیدا می‌کند. هرچند که معمولا نقش مادر در تجربیات آنها پررنگ تر است.

 

تجربیات کودکی

احتمال تجربه الگوی مادر منفی در این کودکان بالاست. الگوی مادر منفی تصویر خفقان، عدم پرورندگی یا مرگ را بازتاب می‌کند. می‌تواند از تجربه رابطه سرد و پرخاشگری تا فقدان حضور عاطفی مادر یا حتی مرگ او را شامل شود. مادرانی که خود بر اساس ارزش‌های زنانه زندگی نمی‌کنند و طبیعتاً انرژی زنانه یا آنیما را در کودکانشان به طور آگاهانه یا ناآگاهانه سرکوب و دفن می‌کنند.

 البته لازم به ذکر است که این عدم تامین نیازهای عاطفی و در ادامه آن سرکوب زنانگی، می‌تواند به واسطه والد پدر هم اتفاق بیفتد. فضای پر از ترس، وحشت، تحقیر، سلطه‌گری، عدم امنیت، چه امنیت روانی و چه امنیت در بعد فیزیکی، مواجه شدن با شرایطی که کودک مجبور به قبول مسئولیت‌های سنگین‌تر از سن و سال خود می‌شود، شکنجه و آزار روحی، روانی و حتی تنبیه فیزیکی … شرایطی که آنیموس منفی آنیما را می‌بلعد.

 

تنش بزرگسالی

اما همه و همه یک خروجی را در بر خواهد داشت: انرژی زنانه سرکوب شده و در نتیجه آن خشکی روح اتفاق خواهد افتاد. در این عدم تعادل انرژی زنانه و مردانه، نرمی و لطافت جای خود را به جبر و زور خواهد داد. در عدم توانایی بروز احساسات و عواطف، سرکوب و انتقاد قدرت می‌گیرد. اینجاست که جذابیت‌های شفابخش انرژی زنانه نفی می‌شود و فرد خود را در مسئولیت‌های سنگین دنیای صرفاً مردانه گرفتار می‌کند. انگار اصلاً بعد عاطفی و احساسی زندگی را حذف می‌کند و خود را در انزوا قرار می‌دهد.

 این افراد از درون با احساس عدم لیاقت و کمبود عزت نفس دست و پنجه نرم می‌کنند. هرچند که در دنیای بیرون با وجود مسئولیت‌های سنگین و زیادی که قبول می‌کنند سعی دارند اعتماد به نفس پوشالی را برای خود دست و پا کنند.

 

فراگرفتن درس

اما در نهایت آنچه جنبه سترن و ماه با درس‌هایش از فرد می‌خواهد رسیدن به بلوغ احساسی است. راه برون رفت از چرخه تکرار آن، آگاهی بر این الگو و قبول مسئولیت کامل خود است. مسئولیت در بعد احساسی و عاطفی. فرد باید فهم کند همان قدر که مسئول ساختن دنیای بیرون است، مسئولیت شفای دنیای درون خود را هم دارد.

فرد باید یاد بگیرد خود برای خود مادری کند. از قدرت تلاش و سخت کوشی سترن برای شکستن این الگوی شرطی شده کمک بگیرد و با احیای انرژی زنانه، تعادل را با پیوند انرژی یین و یانگ وجود خود، برقرار کند. در واقع افراد با این جنبه باید بیاموزند که مسئولیت آغوش امن خود را خودشان بر عهده دارند.

8 پاسخ

  1. احسنت به شما و قلم تان
    ممنونم از نشر آگاهی که میدید.
    من هم مربع ماه و سترن تو چارتم دارم هم مربع خورشید و سترن.
    دقیقا همینطوری بوده که فرمودین و مدت هاست که کائنات بهم یاد داده که امنیت عاطفی ام را خودم باید بتونم تامین کنم.

  2. درود .من تقابل ماه و سترن دارم مادرم هرگز عشقی بهم نداد ،من رو باعث تمام مشکلات زندگیش میدونست و بی دلیل کتکم میزد چون فرزند اول بودم فکر میکردم اخلاقش اینطوره اما نبود چون به فرزندان بعدی مهر و محبت زیادی داره .وقتی یاد گرفتم از خودم مراقبت کنم آسیب زیادی دیده بودم

    1. پدر و مادرم در کودکی ام از هم جدا شدن و من خواهر و برادرانم رو بزرگ کردم چون بچه اول بودم و الانم سخت کار میکنم مثل یک مرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *