Current Moon Phase

Full Moon
Full Moon

The moon is currently in Taurus
The moon is 15 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

خورشید گرفتگی لیبرا، دریچه شفا

چهارشنبه ۲ اکتبر ساعت ۲۲:۱۹ به وقت تهران، با پیوند ماه و خورشید در ۱۰ درجه نشانه لیبرا ماه نو با خورشید گرفتگی حلقه‌ای همراه خواهد شد. این آخرین خورشید گرفتگی محور کاردینال لیبرا- قوچ قبل از تغییر محور نود‌ها به خوشه- ماهی خواهد بود و از این حیث بسیار حائز اهمیت است.

 

احساسات ذهنی

نشان لیبرا اولین برخورد ما با جهان است که در قالب روابط شکل می‌گیرد. نیاز و هدف نشان کاردینال لیبرا شروع ایجاد روابط است. اما نقطه شروع آن از دیگری نیست، از خودمان آغاز می‌شود. در برقراری ارتباط و تعامل با دیگری باید بتوانیم واقعیت او را ببینیم، اما لازمه آن این است که ابتدا کیستی خود را درک کنیم. از همین روست که نشان قوچ در قطبیت لیبرا قرار دارد. من از شناخت خویشتن است که به ما می‌رسد.

هدف نهایی لیبرا رسیدن به درک همین یگانگی است. اما مسیر آن از ایجاد هماهنگی و یگانگی قلب و ذهن عبور می‌کند. لیبرا نشان هواست و با ذهن در ارتباط است. اما حاکم آن ونوس، انرژی ذهنی را به سمت احساس، عشق و زیبایی هدایت می‌کند. از دل این همنشینی انرژی ذهنی هوا با احساسات ونوس، ترکیب ذهن و قلب زاده می‌شود. پارادوکسی که لیبرا در تلاش است تا آن را در تعادل و توازن قرار دهد تا از دل این تعادل، صلح و آرامش شکوفا شود.

 

 

پیام بیداری

حالا در این گرفتگی مرکوری نماد ذهن در پیوند با ماه نو قرار دارد. در حالی که حاکم این خورشید گرفتگی ونوس در آب‌های تاریک و عمیق هادی در نشان عقرب با ترس‌های خود در روابط مواجه شده. تشدید انرژی ذهن با حضور مرکوری موهبتی است برای درک و ایجاد این تعادل برهم خورده. هرمس میان جهان‌ها جابجا می‌شود از ناخودآگاه عمیق عقرب به خودآگاهمان پیام می‌آورد؛ و کمک می‌کند برای ایجاد صلح درونی حجاب از عمق احساسات خود برداریم.

در این گرفتگی قطعاً پیام‌های بسیاری به ما مخابره خواهد شد چه از دنیای بیرون و چه از عمق دنیای درون، انرژی‌های حاکم شهود ما را به شدت افزایش داده است. باید هوشیارانه با آن مواجه شویم،  هوشیار و به دور از قضاوت‌های جهت‌دار درست همانطور که انرژی ترازو می‌خواهد، در تعادل کامل این پیام‌های بیداری بخش مرکوری را دریافت کنیم.

 

امنیت عاطفی

هدیه بزرگ این خورشید گرفتگی در گرند تراین انرژی نشان‌های آب قرار دارد. قدرت و انگیزه‌ای به ما بخشیده تا با بیرون کشیدن ارزش‌های درونی نهفته خود، امنیت عاطفی مان را در روابطمان بازیابیم. احساسات حقیقی خود را در روابطمان کشف و درک کنیم و با آن ارتباط برقرار کنیم. همان نقطه آغاز برقراری ارتباط با دیگری که از خودمان شروع می‌شود در اینجا فرصت دگردیسی می‌یابد.

انرژی ماه نو یادآور می‌شود که هر آغازی با پایان همراه است. برای رشد نمی‌توان در همان انرژی‌های قبلی بمانیم. از این رو این گرند تراین بخشنده، با حضور پر برکت سترن در ماهی قدرت رهایی از الگوهای شرطی شده‌ای که ما را در انرژی فعلی‌مان گرفتار کرده‌ ایجاد می‌کند. پویایی مارس در خرچنگ، ناامنی‌های عاطفی را بیرون می‌ریزد و ونوس در عمق آب عقرب، ریشه احساس بی‌ارزشی درونی‌مان را کند و کاو می‌کند. و سترن بزرگ در آخرین نشان زودیاک، یاری‌گر ماست تا تمام این نظام‌ها و الگوهای احساسی ناکارآمد شسته شود و انحلال یابد، البته اگر تسلیم و پذیرا باشیم.

 

دریچه رهایی

به یاد داشته باشیم که این فرصت آخر برای رهایی از ساختارهای ناکارآمد ذخیره شده در کالبد عاطفی و احساسی ماست که با حضور نود شمالی در قوچ در دستان خودمان قرار دارد. با تغییر محور نودها و ورود نود شمالی به نشان ماهی، دیگر قدرت در دستان ما نیست. آنجا هرچه تلاش کنیم یا هرچه مقاومت کنیم، نهایتاً تنها باید تسلیم سرنوشتی باشیم که جهان برایمان مقدر خواهد کرد. البته که بسته به فرکانس‌مان می‌تواند برایمان دشوار باشد، پس چه راحت‌تر که خود دست به کار شویم.

پس نگاه کنیم کجا؟ در کدام رابطه ارزش‌های وجودی خود را نادیده گرفته‌ایم؟ بر اساس کدام ترس به رابطه‌ای چسبیده‌ایم؟ کدام رابطه است که ما را از تعادل خارج کرده و مانع رشد ما شده؟ عمر کدام رابطه است که مدت‌هاست پایان یافته و با خودفریبی به آن آویزان مانده‌ایم؟ (این رابطه می‌تواند رابطه ما با خودمان باشد.)

 

پذیرش پایان

خودفریبی آفت اصلی است که ممکن است در این انرژی مانع دیدن حقیقت شود. دست برداریم، چشمانمان را باز کنیم. بارها و بارها نشانه‌های این مرگ بر ما آشکار شده. با حضور پلوتوی برگشتی در آخرین درجه نشان کپریکون، فرصت دوباره فروریختن بناهای بی‌پایه و سست برایمان وجود دارد. طی دو هفته آینده پلوتو در همین درجه حرکت برگشتی خود را پایان می‌دهد، و آن وقت اگر درس‌هایمان را فرا نگرفته باشیم به زور وادارمان خواهد کرد و خود ناقوس مرگ را خواهد نواخت.

پس چشمانمان را بر حقایق باز کنیم. جهان بارها با نشانه‌هایش همراهی‌مان کرده و باز هم در این خورشید گرفتگی با حضور مرکوری همراهی‌مان خواهد کرد. اگر بیدار باشیم.

همزمانی این خورشید گرفتگی با لرزه‌های پلوتو در درجه آخر کپریکورن و پویایی کارگزار آن مارس در نیمه راه خرچنگ، به خصوص که در مربع با ماه نو قرار دارد، صلیب عرفانی را چنان فعال کرده است که راه گریزی از اتفاقات تقدیری پیش رو نیست.

از سوی دیگر لیلیت هم در پیوند کامل با این ماه نو بسیار فعال است. انرژی زنانه سرکش آن کمکی است مضاعف تا بر علیه رابطه‌هایی که تعادل‌مان را بر هم زده بی‌محابا طغیان کنیم. پس از پایان‌ها نترسیم. بی‌شک روی دیگر سکه مرگ تولدی باشکوه است.

 

 

شفا

این ماه نو در ۱۰ درجه نشان لیبرا قرار دارد. دکان دوم لیبرا با کارت سه شمشیر تاروت تداعی می‌شود. این کارت چقدر کامل انرژی‌های این خورشید گرفتگی را در خود خلاصه می‌کند!

سه شمشیر، کارت شفا و کاتارسیس است. آنجا که با تخلیه و رهایی احساسات و تجربه‌های عاطفی به تعادل دست یابیم، شفا اتفاق می‌افتد. سه شمشیر از ما می‌خواهد تا این بار در برابر درد و رنج‌هایی که در روابطمان متحمل شدیم، آگاهانه برخورد کنیم تا از دل آنها رشد یابیم.

با شمشیرهای فرو رفته در قلب نمی‌توان آفتاب و امید را احساس کرد. باید شمشیرها را بیرون بکشیم، با واقعیت رنجمان روبرو شویم. غم و اندوهی که به خاطر نادیده گرفتن خودمان، قلبمان بر ما سنگینی می‌کند، بپذیریم و رهایشان کنیم.

ابرها کنار خواهند رفت، خورشید بار دیگر در آسمان خواهد درخشید. ایمان داشته باشیم.

7 Responses

  1. با درود و مهر به بانو ثمر
    خدا رو شاکرم که در این هیاهوی زندگی مورد عنایت رسالتی قرار گرفتم که با شفافیت و صادقانه و آگاهی در راستای درست زندگی کردن و خود شناسی توانسته ام با همراهی شما بزرگواران عزیز به اکثریت وجود خود پی ببرم و به درمان تک تک تاریکی ها و ترس وجودم پی ببرم و با شهامت و با آگاهی درست درمان کنم.آرزوی بهترینها رو برای تک تک شما عزیزان همسفر نور و عشق از خداوند متعال خواستارم.🌹شادزی و مهر افزون🌹
    madi♓

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انجمن آزاد آسترولوژی تکاملی ایران

جامعه کسانی که آسترولوژی را “دانش مقدس” می‌دانند

Society of those who consider astrology “Sacred Knowledge”