Current Moon Phase

Full Moon
Full Moon

The moon is currently in Pisces
The moon is 13 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

مربع سترن و ژوپیتر در چارت تولد

 

چالش‌های تکاملی یا فرصت‌های پنهان

در آسترولوژی تکاملی، هر جنبه سیاره‌ای به مثابه داستانی از رشد، چالش و تکامل روح است. در این میان، مربع‌ها به عنوان یکی از جنبه‌های پرتنش و قدرتمند، اغلب با تعارض‌ها و مبارزاتی همراه هستند که فرد را به درون فرآیندهای عمیق‌تری از تغییر و تحول هدایت می‌کنند. مربع‌ها ما را به چالش می‌کشند تا از ناحیه امن خود خارج شویم و در مواجهه با تضادها، به رشد و پختگی برسیم.

همچنین جنبه مربع در آسترولوژی تکاملی نماد گره‌های انرژیکی است که باید باز شوند؛ نیروهایی متضاد که در هم گره خورده‌اند و ما را وادار می‌کنند راه حلی آگاهانه و متفاوت از گذشته برای آن موضوع پیدا کنیم. این جنبه‌ها نه‌تنها نشان‌دهنده موانع و محدودیت ها هستند، بلکه در عین حال فرصت‌های منحصر به فردی برای رشد و تکامل ارائه می‌دهند.

در واقع، مربع‌ها شبیه به مربی‌های سخت‌گیری هستند که هرچند ممکن است در ابتدا باعث نارضایتی و فشار شوند، اما در نهایت ما را به سوی ظرفیت‌های پنهان و قدرت‌های درونی هدایت می‌کنند. از این رو، درک مربع‌ها در نمودار تولد از منظر آسترولوژی تکاملی، کلید شناسایی چالش‌های مهم مسیر زندگی و راه‌های پنهان برای رشد واقعی است.

وقتی سترن استاد سخت گیر و منضبط کائنات در زاویه چالشی مربع با ژوپیتر قرار دارد، یعنی یک فشار مضاعف برای فرم دادن. قرار است زیربناهای باوری ما تست شود تا اگر می خواهیم بنایی بگذاریم از ریشه و اساس، هدفمند، با برنامه و مسئولانه پیش رویم و تجربیات معنادار با ساختاری قابل لمس در این تجسم را به ارمغان آوریم.

 

محدودیت در مسیر رشد

هنگامی که سترن در زاویه مربع با ژوپیتر قرار دارد، نشان دهنده یک رابطه چالش برانگیز و پویا بین انرژی های این دو سیاره است. زاویه مربع سترن و ژوپیتر با ایجاد تنش و اصطکاک به ما یاداوری می کند که در پشت تمام موانع و سختی ها، معنایی وجود دارد.

درگیری انرژی سترن با ژوپیتر از یک طرف تمایل به گسترش و رشد و از طرف دیگر مواجهه با محدودیت هاست و در نتیجه آن فرد از یک طرف به نیاز برای پذیرش مسئولیت برای رسیدن به امنیت و موفقیت، و از طرف دیگر نیاز به رشد و گسترش تجربیاتی که او را از الگوهای قدیمی گذر می دهد تا اهداف معنادارتری را دنبال نماید، پی ببرد. در این حالت ممکن است فلسفه ای که فرد بر اساس آن می خواهد زندگی کند مطابق با شرایط خانواده و یا اجتماع نباشد و مرتبا فشار سترن را بر مسیرهای رشد خود تجربه کند که پس از بازگشت سترن در حدود 30 سالگی با ایجاد بلوغ در تجربیات و شناسایی اهداف ارزشمند به رشد دوبرابری فرد کمک خواهد کرد.

سترن نشان دهنده ساختارها و محدودیت های زندگی شما است، آنچه که باید انجام دهید تا هدف روح خود را در دنیای ماده متبلور کنید و زندگی حقیقی و اصیل را تجربه کنید. در حالی که ژوپیتر در تلاش است تا فرصت های معناداری را برای رشد در اختیارتان قرار دهد. بنابراین زمانی که سترن زاویه سختی نسبت به ژوپیتر ایجاد می کند، می تواند پیشرفت در مسیر را متوقف و کمی کُند کند. می تواند حباب های امیدوار کننده را تخلیه کند، تا یک بازبینی مجدد به باورهای پیش برنده اهداف بلند مدت خود انجام دهید.

 

باورمندی اهداف

بدانید که همه چیز به باور پشت اهداف شما و میزان واقعی بودن برنامه های شما بستگی دارد. سترن علاقه ای به شکل دادن به خیالات امیدوار کننده و تخیلی ندارد. بنابراین هر کاری که می خواهید انجام دهید، باید امکان پذیر، ملموس و بر واقعیت استوار باشد، تا سترن به آنها فرم و ساختار اساسی ببخشد. در این صورت است که می توانید یک رشد و گسترش کنترل شده، هدفمند و معنادار را تجربه کنید.

پس باید به باورها و فلسفه های باوری و آرزوهای خود دقت کنید تا دریابید که چقدر در جامعه مؤثر و یا چقدر تأثیر گذار هستند. این یک فرصت است تا بررسی کنید و ببینید آیا آنچه که به آن باور دارید ارزش تلاش دارد؟

ممکن است لازم باشد استراتژی خود را برای دستیابی به اهداف و آرزوهایتان مجدداً ارزیابی کنید، به خصوص اگر چیزی طبق خواسته قلبی شما پیش نمی رود.

 

ضرورت استمرار

با تجربه این زاویه ممکن است احساس بی قراری و بی حوصلگی در انجام کارها و اهداف بلند مدت کنید. اما باید بدانید اگر مایل به انجام کاری هستید، برقراری نظم و انضباط لازم برای ایجاد ساختارهای جدید در زندگی الزامی است. زیرا نظم و استمرار است که باعث رشد و البته ایجاد ساختارهای پایدار در آینده خواهد شد.

این انرژی بیش از هر زاویه ای می تواند بحران به همراه داشته باشد تا شما به مسیر درست خود شک کنید. برای درک بهتر مثالی میزنم از یک نویسنده ی تازه کار که ده ها متن برای سایت ها و وبلاگ های بزرگ ارسال کرده است اما همه آنها رد شده و مورد قبول و پذیرش قرار نگرفته است. او ممکن است به فکر تسلیم شدن بیفتد. ناامید شود، اعتماد به نفس خود را از دست بدهد و بپذیرد که بدیهی است، در این کار ضعیف است… و مورد تایید هیچ کس نیست.

اما نباید فراموش کند که این یک نشانه است و نباید به راحتی تسلیم شود. زیرا سترن در حال یادآوری نیاز به خوداتکایی، پذیرش مسئولیت زندگی و ضرورت باور به توانایی های خویش و اعتماد به نفس است. او میخواهد به این پذیرش برسید که آنچه اهمیت دارد باورهای شما نسبت به خودتان است نه آنچه که دیگران در مورد شما فکر می کنند.

در چنین شرایطی باید آن چیزی که باعث می شود بارها و بارها بعد از هر شکست و هر تجربه دردناکِ روحی و جسمی باز به تلاش خود در زندگی ادامه دهید را به یاد آورید و دوباره برخیزید، اما رها نکنید.

 

عبور از موانع و تاخیرها

زاویه مربع بین سترن و ژوپیتر می تواند سخت باشد و مشکلاتی را ایجاد کند زیرا می خواهد روح شما را رشد و گسترش دهد تا به مسیر آگاهی بازگردید و زندگی خود را بهبود ببخشید.

سترن وارد عمل می شود و روی برنامه های شما سایه می اندازد. تا جایی که ممکن است احساس کنید از حرکت رو به جلو منع شده اید، یا در موقعیتی به دام افتاده اید و نمی توانید پیش بروید و قادر به ایجاد تغییرات مورد نیاز نیستید. ممکن است احساس کنید که مورد ظلم واقع شده اید و ساختارهای اجتماعی شما را عقب نگه می دارند. یا در شرایطی که مانع شما برای دستیابی به ارزش های معنادار می شوند گیر افتاده اید.

همین احساسات و مسائل می توانند به باورهای محدود کننده در ذهن شما تبدیل شوند و سبب تشدید احساس افسردگی و عصبانیت در شما شوند و نسبت به هنجارها و قوانین احساس خصومت زیادی کنید و از بی عدالتی های اجتماعی شکایت کنید.

اما باید بدانید که نحوه برخورد با این موضوعات بسیار حائز اهمیت است. وقتی نمی‌توانید کاری را که می‌خواهید انجام دهید، تصور نکنید همه چیز اشتباه است. به عنوان مثال، اگر شغل خود را از دست دادید یا مشکل دیگری داشتید، ناامید نشوید و از چشم انداز بالاتری به موضوع بنگرید. شاید قرار است کمی بایستید و باورهایتان را بررسی کنید. یا شاید زمان آن است که از انجام کارهای غیرضروری دست بردارید و روی آنچه که کارساز است تمرکز کنید. یا شاید لازم است کارهایتان را طوری برنامه ریزی کنید که موجب رشد و گسترش روح شما شوند نه باعث ایجاد مشکلات بیشتر.

 

سازگاری و انعطاف پذیری

لازم است بدانید ممکن است در طول مسیر رشد و رسیدن به اهداف، احساس تنهایی کنید و حتی گاهی خود را بخاطر اشتباهات گذشته سرزنش کنید. ترس از آینده و عواقب را تجربه کنید. اما باید یادتان باشد که گرفتن حس قربانی، ترس و پنهان شدن از مشکلات، فقط و فقط مشکلات را تشدید می کند.

سترن و زاویه ی مربع هر دو یک روحیه کاری قوی و میل به موفقیت را در درون ایجاد می کنند. بنابراین، به یاد داشته باشید که این فرصتی برای مواجهه با واقعیت، مسئولیت پذیری و تصمیم گیری های حیاتی است. شما باید تعادل بین احتیاط و خوش بینی را پیدا کنید تا به شما کمک کند که از ریل خارج نشوید.

همچنین می توانید از این انرژی برای غوطه ور کردن خود در تلاش مضاعف استفاده کنید، دانش و توانایی های خود را توسعه دهید. انرژی مربع سترن و ژوپیتر می توان سبب پیشرفت شما در سطح شخصی و حرفه ای شود.

باور کنید که لزوم رشد، تجربه همین شکست ها و ناامیدی هاست. اگر درد و رنج نباشد شکوفا نخواهید شد. فراموش نکنید شما اینجا هستید تا باورهای اصیل روح خود را متجلی کنید. پس به این تجربیات به چشم یک فرصت بزرگ برای رشد بنگرید.

 

فرصت کشف دوباره

در نهایت باور داشته باشید که این  انرژی یک فرصت برای کشف آنچه روح شما نیاز دارد و چگونگی دستیابی و کارکرد با آن در جهان مادی را به شما می آموزد. بنابراین اگر متوجه شدید که همه درها بسته است، بررسی کنید ببینید آیا به درهای اشتباهی ضربه نزدید؟

زیرا این زاویه اغلب نشان‌دهنده سازگاری روح و رکود روح در باورهای گذشته و نگرش های اشتباه است. پس  به درون بنگرید تا مسیر جدیدی را کشف کنید و در حین بازنگری در مورد کاری که انجام می دهید صبور باشید. برای ایجاد تغییرات بزرگ عجله نکنید. هر چیزی را در زندگی خود، که دیگر کارایی ندارد رها کنید و واقعیاتی که سترن ارائه می دهد را بررسی کنید.

 

کلید موفقیت

باید راهی برای استفاده از انرژی‌های هر دو سیاره  بیابید. باید یاد بگیرید که چگونه از قدرت سترن برای ایجاد پایه‌های محکم و منظم در زندگی استفاده کنید.، در حالی که از انرژی ژوپیتر برای گسترش افکار و تجربیات خود بهره ببرید. این ترکیب به شما کمک می کند تا به رشد و توسعه پایدار  دست یابید.

به جای مقاومت در برابر فشارها و چالش‌ها، سعی کنید آن‌ها را به عنوان درس‌های زندگی بپذیرید. سترن می‌آموزد که محدودیت‌ها و سختی‌ها می‌تواند بستری برای رشد و بلوغ باشد. پس زمانی که با چالشی روبرو می‌شوید، از خود بپرسید: این چه چیزی را به من ارائه می‌دهد؟

در واقع درس های  این جنبه گاهی می تواند سخت باشد. اما ژوپیتر به  شما امید می دهد تا در مسیر اصلاح باشید و از فرصت های جدید استقبال کنید. بنابراین، سعی کنید زندگی خود را با برنامه ریزی دقیق دنبال کنید و آماده باشید تا در صورت نیاز خود را با تغییرات تطبیق دهید.

 

 

هرچه کنی کشت همان بدروی…

13 Responses

  1. عرض ادب
    مطالب یک آگاهی عالی پر از معنا و سازنده ، و دانستنش الزامی ، و ای کاش زودتر از اینها به این مطلب میرسیدم شاید و مطمعنم شنیدن و خاندن این مطالب خودش یک کمک بزرگ یک یاری دهنده و یک نقشه مطمعن برای گم نشدن و از دست نرفتن آنچه داشتم و دستمایه من بود (خانه و خانواده )
    سپاس بی نهایت و دستمریزاد

  2. مثل همیشه عالی واقعا خانم ناظمی همکاران با معرفت و شیرین قلمی دارید دم شما گرم غرق در نور باشید.بعنوان کسی که این دو استاد فلک رو در چارتم در پیوند و مربع با هم دارم تمام موارد رو با تمام وجود زندگی کردم 🌱☄️🪐

    1. چه اسم جالبی داری
      بعضی ها برانوش رو به اورانوس ارتباط میدن
      منم تی اسکوئر سترن ژوپیتر اورانوس دارم و تجربه هایی که میارن و الان هم که باز همون
      شاد باشی

  3. ممنون نيلوفر عزيز خيلى عالى و روان توضيح دادين ممنون بابت اگاهى و وقت انرژى در پناه نور باشيد

  4. توضیحات خوب 👍
    تی اسکوئر سترن ژوپیتر اورانوس دارم و الان هم که هر سه تا شون توی ترانزیت حسابی در خدمت شون هستم و البته تجربه سخت و عجیب تر از قبل و البته پلوتو جان که همیشه همه جا

  5. من یک یه مدتی هست فقط میخوابم و انرژی کار کردن رو از دست دادم….هیچ وقت تو زندگیم آنقدر نمیخوابیدم و اصلا با خوابیدن مشکل داشتم ولی الان یک هفتست برام خیلی عجیبه که چرا همش خوابم و ساعت های طولانی رو می خوابم….از خواب بیدار میشم بعد از چند ساعت باز طولانی مدت میخوابم…..لطفا کمک و راهنماییم کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انجمن آزاد آسترولوژی تکاملی ایران

جامعه کسانی که آسترولوژی را “دانش مقدس” می‌دانند

Society of those who consider astrology “Sacred Knowledge”