Current Moon Phase

Third Quarter Moon
Third Quarter Moon

The moon is currently in Capricorn
The moon is 20 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

کلید گشایش زاویه مربع سترن و ونوس در چارت تولد

فرصت زاویه مربع

در ابتدا لازم است یادآور شوم، یکی از زوایای مهم در چارت تولد زاویه ۹۰ درجه یا مربع است. درست است که این زاویه در چارت تولد با رنگ قرمز نمایش داده می‌شود، اما نباید آن را به معنای بد تعبیر کرد. بلکه در واقع این رنگ قرمز هشدار و تاکیدی است بر برجسته بودن درس‌های سیارات درگیر، در روند تکامل رشد روح. پس به جای ترس از این زاویه باید بر انرژی‌های آن آگاه بود. زیرا اگر روی انرژی آن آگاهانه کار کنیم، می‌تواند تبدیل به بزرگترین هدایا شود.

از این حیث زاویه مربع بسیار شبیه آموزگار سختگیر زودیاک سترن عمل می‌کند. شاید به نظر سخت بگیرد اما اگر درس‌های آن را فرابگیریم، بزرگترین هدایا و برکات را جاری می‌کند. پس به جای ترس و مقاومت، باید پذیرای درس‌های آن باشیم؛ و با پذیرش و تغییر از فرصت این الگوی انرژیکی در جهت تکامل، آزادی و رهایی روح بهره ببریم. زاویه مربع هشداری است در جهت بیداری.

 

اهمیت زاویه مربع سترن و ونوس

اما چرا زاویه مربع بین دو سیاره ونوس، نماد عشق، صلح، تعادل، خلاقیت و در یک کلام مظهر اصل زنانه، با سترن در چارت تولد حائز اهمیت و تاثیرگذار است؟

خداوندگار سترن به دنبال ایجاد نظم و ساختار، مرزها و محدودیت‌هایی را برایمان تعریف می‌کند تا نهایتاً مطابق با آن مسئولیت و تعهداتمان را پذیرا باشیم. همانطور که پیش­تر اشاره شد، اگر با این انرژی‌ها همراه باشیم دشواری معنایی ندارد. اما اگر در برابر پذیرش درس‌هایمان مقاومت کنیم، سترن سختگیرانه ما را وادار به شناخت الگوهای شرطی شده‌ای که خود را در آن زندانی کرده‌ایم می‌کند؛ تا نهایتاً با فراتر رفتن از آنها به سوی رشد و تکامل گام برداریم.

این سخت‌گیری با توجه به جایگیری ونوس و سترن از حیث نشان و خانه، می‌تواند به اشکال مختلفی در زندگی بروز پیدا کند.

 

محدودیت

در فشار این جنبه میان سترن و ونوس آنچه با محدودیت مواجه می‌شود رسیدن به عشق است. از همین روست که ممکن است بعضاً این جنبه را سخت تلقی کنند. با توجه به اینکه ونوس سیاره شخصی است مطمئناً تجربه این جنبه در زندگی شخصی ملموس خواهد بود. البته بسته به خانه و نشان بروز آن می‌تواند ضعف و قدرت داشته باشد.

افراد با این جنبه در چارت تولد، معمولاً از همون ابتدا کودکی با محدودیت‌هایی در دریافت عشق مواجه می‌شوند. به طور کلی ممکن است احساس کنند مورد حمایت قرار ندارند. این احساس عدم حمایت می‌تواند در ابعاد مختلفی تجربه شود؛ از بعد مالی تا عاطفی، حتی ممکن است احساس کنند که درک نمی‌شوند، در مواردی این عدم دریافت حمایت شاید از طریق آسیب به هویت جنسی او اتفاق بیفتد.

این احساس عدم حمایت، حس عدم امنیت و عدم دریافت عشق را پررنگ می‌کند. نوعی حس طرد شدگی را در فرد شکل می‌دهد. که نتیجه آن می‌تواند انزوا، تنهایی و در خود فرورفتن باشد. این در واقع، مکانیزم دفاعی است که این افراد برای حفاظت خود در برابر تصور دوست داشتنی نبودن اتخاذ می‌کنند؛ و در ادامه مسیر، درست با همان الگویی که از محیط اولیه خود دریافت کردند پیش می‌روند.

 

نحوه تجربه

بگذارید با مثالی، بیشتر به این موضوع بپردازیم: کودکی را تصور کنید که با زاویه مربع ونوس و سترن در چارت تولد خود این انرژی را به واسطه والد/ والدین کمالگرا تجربه می‌کند. فراموش نکنیم کمال گرایی در وجه مثبت می‌تواند سازنده باشد، اما در وجه منفی بسیار مخرب است. کودکانی که با والدین کمالگرای منفی پرورش می‌یابند، در واقع مجبورند از همان ابتدا برای گرفتن تایید، حمایت و اخذ احساس دوست داشتنی بودن، تلاش بی‌وقفه کنند. زیرا کسب استانداردهای بالایی که برای آنها تعریف شده است کار بسیار دشواری است؛ و نهایتاً هم هیچگاه به طور کامل از طرف والد/ والدین کمالگرای خود تایید نمی‌شوند. چون برای یک فرد کمالگرا هیچ وقت، هیچ چیز به اندازه کافی خوب نیست.

این کودکان فشار بسیاری را متحمل می‌شوند و آنچه به دست می‌آورند حس بی‌کفایتی، شرمساری، کافی نبودن، بی‌ارزشی و نهایتاً دوست داشتنی نبودن است. خلاقیت، عزت نفس، اعتماد به نفس و در یک کلام من حقیقی این کودکان سرکوب می‌شود.

حالا این کودک بزرگ شده، به خصوص بعد از یک چرخه کامل سترن در حدود ۳۰ سالگی، همان الگوهای شرطی شده، در زندگی او بازتاب پیدا می‌کند. او فاقد هرگونه عزت نفس حقیقی است. فاقد اعتماد به نفس واقعی. هرچند ممکن است نقاب آنها را بر چهره داشته باشد، اما از درون احساس خلا و رها شدگی در او موج می‌زند. همان رفتارهای کنترلگر، سرزنش‌ها، قضاوت‌ها، تحقیرها، حالا توسط او ادامه پیدا می‌کند. اول از همه نسبت به خودش و بعد دنیای اطرافش. از ترس اینکه دیگران متوجه شوند که او کامل نیست، به اندازه کافی خوب نیست، از صمیمیت می‌گریزد. به خصوص در روابط نزدیک از دید دیگران سرد و بی‌احساس به نظر می‌آید. اما حقیقتاً اینطور نیست. برعکس این افراد قدرت همدلی و درک بالایی نسبت به احساسات دیگران دارند، سرشار از عشق هستند، عشقی که تصور می‌کنند اجازه بروز ندارد یا سزاوار دریافت آن نبوده اند.

درست همین جاست که اگر آگاه نباشند، درس‌های سترن در روابط به خصوص روابط نزدیک عاطفی بروز پیدا می‌کند: تحقیر، مورد سوء استفاده قرار گرفتن، درک نشدن، دوست داشته نشدن، طرد شدگی، دلشکستگی، از دست دادن‌ها، و … .

حالا بسته به چارت تولد هر کس، هزاران سناریوی دیگر می‌تواند جایگزین سناریوی والدین کمالگرا شود. اما فرآیند و نتیجه همان است.

 

کلید گشایش

حقیقت ماجرا این است که درس اصلی زاویه مربع ونوس و سترن، رسیدن به این آگاهی است که دیگران آیینه همان رفتار و احساس و منشی هستند که فرد در درون با خود دارد. در واقع این تجربه‌های عاطفی به ظاهر سخت می‌خواهد به او بیاموزد که فراتر از هر آنچه او تجربه کرده است، دوست داشتنی و ارزشمند است. درس اصلی این زاویه احترام به خود است. آنجا که بتوانیم خود واقعیمان را از تجربه‌هایمان، احساساتمان و افکارمان جدا کنیم و به وجودیت خود احترام بگذاریم، می‌توانیم عشق را نثار خود کنیم.

اگر این زاویه را در چارت تولد خود دارید، کلید شما در عشق بی‌قید و شرط نسبت به خودتان است، که آن هم بدون درک ارزشمندی و احترام به خود ممکن نیست؛ و تنها راه رسیدن به این احساس ارزشمندی، دیدن من حقیقی خودتان است. همان وجه روح الهی شما.

 

در پناه نور و آگاهی باشید.

7 پاسخ

  1. سپاس از ثمر عزیز بخاطر این نوشته ی خیلی ارزشمند و آگاهی بخش شون
    من زاویه ی تقابل سترن و ونوس رو در خونه ی هفت و اولم دارم و شما خیلی قشنگ و با جزئیات تمام اون احساسات و خاطرات بدی که من در کودکی و اکنونم باهاشون بزرگ شدم رو بهشون اشاره کردید
    اونجا که این کودک مدادم حس طرد شدگی رها شدگی دوست داشته نشدن ناکافی بودن و…بهش تلقین میشده و تماما بصورت مادی حسش میکرده رو من همه رو چشیدم و انقدر این احساسات با من بزرگ شدن که فقط در ظاهر اعتماد بنفس دارم اما از درون این آسیب ها و تروماها که هم بواسطه ی خانواده و هم بواسطه ی جایگیری سیاراتم در نقاط ضعف شون برام رقم خورده سعی کردم همیشه تنها و در خلوت خودم باشم البته من متشکر از این خلوت هم هستم چون این تنهایی ها من رو وارد دنیایی خودکاوی ام کرد درسته هنوز خیلی کم با آسیب هام آشنا شدم و نیاز به مطالعه ی بیشتر در بعد فیزیکی راجع به خودم و حس و حالاتم دارم اما این نقطه ی عطفی هست در اینکه پذیرای خود حقیقی ام باش و دستی بالا ببرم برای اینکه خود خلاقم و استعداد و توانایی ام رو بالا بیارمش و بدرخشم و بنظر من درس سترن و سختگیری های سترن و عدم امداد و کمک از سمت آدمای اطرافم همش برای این هست که من متکی به کسی نباشم خودم باشم.
    جالبترش اینکه سترن همیشه حاضر و ناظر چوب بدست در هر لحظه بالای سرمه و انگار تو ی لابیرنت پیچ در پیچ قرارم میدم تا فقط خودم راه رو پیدا کنم و همه ی راهنماها و دستگیری ها رو برام کاملا مسدود میکنه.
    باید بگم:سترن عزیزم ممنونتم.
    داری بزرگم میکنی
    🌱🌱🌱🌱

  2. عااالی گفتین لیبرا هستم یه مربع از ترازو به قوچ و نود شمالی در خرچنگ وجنوبی در کپریکورن و یه خط از ترازو به قوچ مربع را به دو مثلث تقسیم کرده کاملا درست گفتین از مسیر بسیار سختی🤦‍♀️گذشتم ولی چهار ساله زندگیم کاملا زیرو رو شده به سمت رشد عشق و ارامش هدایت شده ☺️چالش ها را با اگاهی پشت سر میزارم🙏سپاس🌸

  3. من با همین زاویه بدنیا اومدم. والدینم همیشه منو با بقیه مقایسه میکردن و هنوز هم می‌کنند. هر چقدر هم موفق باشی از دید اونها ت شایسته نیستی و من به همین نتیجه رسیدم که خط کش اونها با من فرق داره. الان با خوندن این پست مطمئن شدم در مسیر درست هستم. ممنون از شما برای این پست ارزشمند 🙏🌺🌺

  4. سپاس ثمر نازنین
    انگار این پیام از طرف کائنات برای آگاهی من بود. من مدار نور هستم🙏🏾❤️

  5. سپاس ثمر نازنین
    انگار این پیام از طرف کائنات برای آگاهی من بود. من مدار نور هستم🙏🏾❤️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *