Current Moon Phase

Waning Gibbous Moon
Waning Gibbous Moon

The moon is currently in Sagittarius
The moon is 18 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

نقش یون ها در زندگی انسان

نقش یون ها در زندگی انسان

یون چیست؟

ما می توانیم یون (Ion) را به عنوان یک مولکول یا یک اتم باردار تعریف کنیم. دلیل باردار شدن آن به دست آوردن یا از دست دادن یک یا چند الکترون است. آن اتمی که الکترون از دست می دهد “بار مثبت” و آن اتمی که الکترون به دست می آورد، “بار منفی” می گیرد. در واقع اصطلاح “یون” را می توان برای اشاره به اتم ها یا مولکول هایی استفاده کرد که بار آن ها غیرصفر است. یون ها به غیر از داشتن بار مثبت یا منفی، توانایی پیوند با یکدیگر را نیز دارند. اگر یک یون در مجاورت یون دیگری با بار مخالف قرار گیرد، بین این دو میدان مغناطیسی ایجاد خواهد شد.

 

یون ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

کاتیون ها (Cation): این ها یون هایی هستند که دارای بار مثبت می باشند؛ زیرا تعداد ذرات پروتون در این یون ها از تعداد الکترون های آن ها بیشتر است. این یون ها تمایل به از دست دادن الکترون دارند. یک کاتیون را با علامت + نمایش می دهند.

آنیون ها (Anion): این یون ها دارای بار منفی هستند؛ یعنی تعداد الکترون های یک آنیون از تعداد پروتون های آن بیشتر است ودر نتیجه آن را به یک یون دارای بار منفی تبدیل می کند. آنیون ها تمایل به گرفتن الکترون دارند. لازم به ذکر است که تعداد نوترون ها هنگام تعیین آنیون بودن یا نبودن یک اتم یا یک مولکول مهم نیست. مشابه کاتیون ها، بار آنیون ها را نیز با یک عدد نشان می دهند؛ با این تفاوت که علامت آن – است

 

تاثیر یون ها بر بدن انسان

پس گفتیم که یون به اتم یا مولکول‌هایی گفته می‌شود که بار الکتریکی اضافه داشته باشند و این بار می‌تواند منفی یا مثبت باشد. نابرابری تعداد کل الکترون‌ها با پروتون‌ها، در یک اتم یا مولکول، به آن بار خالص مثبت یا بار خالص منفی الکتریکی می‌دهد. در هوا ذرات با بارهای مثبت و منفی وجود دارند. از تجمع ذرات با بار مثبت ، یون مثبت و ذرات با بارمنفی ، یون منفی تشكیل می شود.

یون منفی در بدن انسان بسیار مفید است درحالی‌که یون‌های مثبت مضر هستند. درواقع بیشترین غلظت یون‌های منفی را در هوای طبیعی و تمیز خواهید یافت. یون‌های منفی در طبیعت در چندین مکان وجود دارند، ازجمله:

اشعه ماوراءبنفش (UV) از خورشید

تخلیه الکتریسیته در هوا پس از رعدوبرق یا صاعقه

هر جا که آب در جریان باشد. مانند آبشار، موج دریا، بارش باران

بسیاری از محققین  اظهار کرده‌اند که قرار گرفتن در معرض یون‌های منفی می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد. بخشی از اثرات به دلیل واکنش‌های شیمیایی است که یون‌ها با بافت‌های بدن دارند. اعتقاد بر این است که وقتی یون‌های منفی به جریان خون ما می‌رسند، واکنش‌های بیوشیمیایی ایجاد می‌کنند که سطح سروتونین را افزایش داده و به کاهش افسردگی، کاهش استرس و افزایش انرژی کمک می‌کند. نسبت بالای یون‌های منفی باعث می‌شود که ما احساس سرزندگی، نشاط و اشتیاق داشته باشیم.

نتیجه این تحقیقات نشان داده است که فواید یون منفی در بدن شامل موارد زیر است:

  • تنظیم متابولیسم سلولی
  • افزایش سیستم ایمنی
  • ارتقاء سطح فعالیت دستگاه ایمنی براب مبارزه با آلرژی ها و عفونت ها
  • تنظیم ضربان قلب
  • بهبود کیفیت خواب
  • تنظیم فشارخون
  • بهبود عملکرد قلب
  • کاهش علائم افسردگی در افراد
  • داشتن تأثیر فعال بر برخی از سیستم‌های بدن و عملکرد شناختی
  • تاثیر ضد میکروبی
  • کاهش سروتونین برای کمک به کمتر کردن اضطراب
  • کاهش فشارخون
  • بهبود تنفس افراد

به‌صورت خلاصه کمبود یون منفی در بدن سه مشکل اساسی به وجود می‌آورد:

1-تولید بیش‌ازحد سروتونین که منجر به سندرم تحریک‌پذیری می‌شود.

2-کمبود آدرنالین که باعث ایجاد سندرم خستگی می‌شود

3-پرکاری تیروئید

 

همه آلاینده‌های هوا همانند مراکز صنعتی، ماشین ها و… منجر به افزایش تجمع بارهای مثبت در جو اطراف می‌شود. هوا در مناطق باز عمدتاً به دلیل این آلودگی‌ها که شامل ذرات، دوده و ..  هستند سرشار از یون مثبت است. این یونها حتی در محیط‌های بسته مثل خانه هم صفحه‌ نمایش تلویزیون،  تجهیزات برقی ، سشوار، مانیتور و … ایجاد شده و منجر به از دست رفتن تقریباً تمام یون‌های منفی در محیط می‌شود.  یون‌های مثبت ایجاد شده نهایتاً در هوای اطراف ما  بیش‌ازحد شده و یون منفی در بدن به کمترین حالت خود می‌رسد. فراوانی یون‌های مثبت که به‌عنوان مسمومیت یونی شناخته می‌شود، باعث تولید بیش‌ازحد سروتونین شده و تعادل ذهنی و جسمی انسان بر هم خواهد خورد، و افراد احساس افسردگی، بی‌حالی و درد خواهند داشت.

 

 یونیزاسیون منفی

تحقیقات در مورد یونیزاسیون منفی نشان داد که یونیزاسیون تأثیر قابل‌توجهی بر افراد مبتلابه افسردگی داشته و باعث کاهش این علائم در افراد می‌شود. درواقع یون‌های منفی با چسبیدن به ذرات با بار مثبت، این آلودگی‌ها را خنثی می‌کنند. درنتیجه، ویروس‌ها، باکتری‌ها و هاگ‌های گرده برای باقی ماندن در هوا بیش‌ازحد سنگین می‌شوند و بنابراین نمی‌توانند وارد مجرای تنفسی شما شده و باعث بیماری شوند. به‌عبارت‌دیگر، یون‌های منفی یک لایه حفاطتی را در اطراف شما تشکیل می‌دهند.

به عبارت دیگر زمانی که یون های منفی به جریان خون وارد می‌شوند، هورمون سروتونین ترشح می‌شود که منجر به کاهش استرس، افسردگی و افزایش انرژی افراد در مواقع فعالیت خواهد شد. در مقابل، یون‌های مثبت با “دزدیدن”  الکترون ها از سلول های بدن موجب آسیب به آنها می‌شوند. سردردها، مشکلات تنفسی و افسردگی از جمله تاثیرات اثبات شده یون های مثبت بر سلامت انسان‌ها می باشد. بنابراین بسیار مهم است غلظت یون‌های منفی در محیط زندگی افراد افزایش و یون های مثبت کاهش داده شود.

 

 غلظت یون های منفی در محیط زندگی افراد به فاکتورهای مختلفی از جمله وسایل الکترونیکی موجود در محل زندگی، فرش و سطوحی که دارای الکتریسیته ساکن هستند وابستگی زیادی دارد.

 

روش های تولید یون منفی

نقش یون ها در زندگی انسان
نقش یون ها در زندگی انسان

 

اشعه یو وی: تحت تاثیر این اشعه میزان تولید یون های منفی در ارتفاعات تا ۱۰ برابر بیش از این مقدار در سطوح پست زمین خواهد بود.

تاثیر لنارد یا آبشار: زمانیکه یک قطره بر سطح زمین سقوط می‌کند، قطره بار مثبت و هوای اطراف آن بار منفی پیدا می‌کند.

اشعه خورشید: برخورد اشعه خورشید به سطوح فلزی موجب اتساع الکترون ها از این سطوح و در نهایت باردار کردن آنها می شود.

خاک: خاک ها توانایی تبادل یون در سطوح خود را دارا می باشند. این اثر به صورت دائمی در خاک موجود است و به  عواملی چون شسته شدن و یا تغییرات میزان اسیدی و قلیایی بودن خاک وابسته نیست

دستگاه‌های الکتریکی تولید کننده‌ی یون: این دستگاه ها با تولید یون در یک فضای بسته باعث تصفیه هوا نیز می‌شوند

 

 

درک اهمیت یون منفی توسط اجداد باستانی

این موضوع توسط اجداد باستانی ما به خوبی درک شده بود چرا که آنها با سوزاندن گیاهانی همچون مریم گلی، اسپند، پوست لیمو و یا پرتقال به ایجاد این یون منفی حیات بخش کمک می کردند. همچنین استفاده از عصاره گیاهان معطر مثل نعناء ، زنجبیل، رزماری، اسطوخودوس، حل کردن آب و نمک دریا و اسپری کردن آن در فضای خانه و دست زدن بلند و پر انرژی، یون منفی را در فضای شما ایجاد می کند.

 

 

امیدواریم این مقاله بتواند به شما برای زیست بهتر درک عمیق تری ببخشد.

از اینکه همراه ما هستید سپاسگزاریم. لحظه هایتان سرشار از یون های منفی
😊

9 پاسخ

  1. چقدر جالب بود اصلا درباره این مورد نمیدونستم حس کرده بودم فرش ها یه جوری هستن و اتفاقا فرشهای خونه رو کم کردم . خیلی پست خوبی بود. متشکریم از شما 🙏🌹

  2. درود بر شما ، بی‌نهایت سپاسگزارم از شما و بهتون تبریک میگم که انقدر راحت و آسان تونستید این مطلب رو بنویسید چون من چندین مرتبه راجع به این موضوع مطلب خونده بودم و واقعا چیز درست و حسابی نفهمیدم و واقعا الان بطور کامل برام جا افتاد 🙌🙏🏼
    مرررررسی عالی بود 👏🏻👏🏻👏🏻

  3. به نام حضرت عشق. رحمت و مهربانی و صلح. صلح
    سلام یذره آگاهانه تر اطلاعات بدید
    ۱۳۶۱,۸,۱۳
    ۹.۳۰دقیقه صبح
    متولد

  4. بابت نوشته ی خیلی مفید و آگاهی بخش تون سپاسگزارم عزیزم.
    خیلی مطلب قابل فهم و مفیدی رو ارائه کردید و من بعنوان ی شیمیست تا ب حال از این دید که نقش یون های منفی در حیات ما بیشتر پررنگه و عامل سلامتی جسم و روح میتونه باشه نگاه نکرده بودم.
    و روش های تولید یون منفی در محیط زیست و خونه رو هم خیلی قشنگ بیان کردید..
    و اینکه همیشه می گفاند افراد منفی افکار منفی نگرش منفی ادم منفی و…اینا خوب نیستند و باید ازشون فاصله گرفت اینجا عکس این قضیه دیده میشه و می خوایم که پذیرای اتم یا یون های منفی باشیم و لحظات آنیونی رو داشته باشیم.
    🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃

  5. چقدر جالب ،سپاسگزارم از مطلب مفیدی که برامون نوشتین.🙏🌹
    درمورد دود اسپند و مریم گلی و…. واقعا جالب بود،همیشه کارهای گذشتگان یه دلیل علمی داشته.👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *