Current Moon Phase

Third Quarter Moon
Third Quarter Moon

The moon is currently in Aries
The moon is 21 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

تحلیل آسترولوژی 28 خرداد الی 3 تیر- درون و بیرون

انرژیهای این هفته تجربیات بیرونی شما را به تفکر درونی وادار می کنند… از شناسایی مهارتها گرفته تا تفکیک بین استعدادها و توانمندی هایتان.

در یونان باستان سقراط به دلیل خرد و درایت فراوانش مورد ستایش بود. روزی فیلسوفی که از آشنایان سقراط بود،با هیجان نزد او آمد و گفت: سقراط میدانی درباره ی یکی از شاگردانت چه شنیده ام؟ سقراط پاسخ داد: لحظه ای صبر کن! پیش از اینکه به من چیزی بگویی از تو می خواهم آزمون کوچکی را که نامش ” سه پرسش ” است پاسخ دهی.

مرد پرسید: سه پرسش؟ سقراط گفت: بله درست است. پیش از اینکه درباره ی شاگردم با من صحبت کنی، لحظه ای آنچه را که قصد گفتنش را داری آزمایش می کنیم.

نخستین پرسش ” حقیقت ” است. آیا کاملا مطمئنی که آنچه را که می خواهی به من بگویی حقیقت دارد؟ مرد پاسخ داد : نه، فقط در موردش شنیده ام. سقراط گفت: بسیار خوب، پس واقعاً نمیدانی که خبر درست است یا نادرست.

حالا پرسش دوم: پرسش ” خوبی و بدی ” آیا آنچه را که در مورد شاگردم می خواهی به من بگویی خبر خوبی است؟ مرد پاسخ داد: نه، بر عکس… سقراط ادامه داد: پس می خواهی خبری بد در مورد شاگردم که حتی در مورد آن مطمئن هم نیستی بگویی؟ مرد کمی دستپاچه شد و شانه بالا انداخت.  سقراط ادامه داد: و اما پرسش سوم ” سودمند بودن ” است. آن چه را که می خواهی در مورد شاگردم به من بگویی برایم سودمند است؟

مرد پاسخ داد: نه، واقعا…

سقراط نتیجه گیری کرد:

اگر می خواهی به من چیزی را بگویی که نه حقیقت دارد و نه خوب است و نه حتی سودمند است پس چرا اصلا آن را به من می گویی؟

و داستان بالا، روایت ماه نو نشان دوقلو است. ماه نو نشان دوقلو در روز یکشنبه، شروع و آغاز تجربیات و یادگیریهایی است که از شما انسانی باهوش تر و اجتماعی تر و سازگارتر می‌سازد. این ماه نو در نشان پرجنب و جوش و اجتماعی دوقلو شما را مشتاق می‌کند تا به خودتان فضایی جدید برای یادگیری و کاوش و ایجاد ارتباطات جدید بدهید.
این زمان عالی است که از قدرت کلام خود برای ایجاد ارتباطات برجسته سود ببرید و به کیهان اجازه دهید تا تغییراتی که برای رشدتان ضروری است را لحاظ کند.‌
از آنجا که عطارد هم در این ماه نو حضور دارد ذهن شما آماده است تا با قدرت بیشتری وضعیت موجود را تحلیل کرده و تصمیمات جدیدی بگیرد. یادتان نرود انرژی دوقلو یک انرژی تغییر پذیر است و شروع یک ماه نو در آن یعنی در سراسر کیهان و زندگی شما چیزهایی تغییر می‌کنند و به روز رسانی می‌ شوند. از آنجا که این ماه نو در مربع با نپتون است ممکن است ایده ها یا افکار و آرزوهای خود در هاله ای از شک یا دودلی گرفتار شوند. در اصل این زاویه چالشی ۹۰ درجه برای آن است که شما معیار درستی افکار و ایده هایتان را قلب تان قرار دهید و نه ذهن تان.

دوشنبه ۲۹ خرداد
Sun square Neptune
Jupiter Sextile Saturn

خورشید بلافاصله بعد از ماه نو در مربع دقیق با نپتون قرار میگیرد و همزمان مشتری در زاویه هماهنگ با کیوان که حرکت برگشتی خود را آغاز کرده است‌ بنابراین دوشنبه ممکن است با احساسی مبهم روبرو باشید. زوایای دوشنبه بیش از آنکه انرژی های بیرونی باشند انرژی هایی درونی هستند و بشما حس منفعل بودن را خواهند داد. راحت تر با مشکلات و یا اشتباهات اطرافیان کنار می آیید و از طرفی اگر مسیر اشتباهی در زندگی‌تان باشد با مقاومت کمتری برای رها کردن آن روبرو هستید. از آنجا که کیوان هم در حرکت برگشتی است اصراری وجود دارد تا شما نسبت به آنچه در زندگی واقعی خود انجام می دهید بازبینی عمیق تری داشته باشید. ‌در عین حال ممکن است اختلافات و تفاوت‌های ذهنی شما با خواهر و برادر یا دوستانتان باعث شود شما تماس به کناره گیری و سکوت را در خود احساس کنید‌‌. جنبه های روز دوشنبه شما را وادار می‌کنند از هر چیزی که مانع آرامش شماست به هر نحو ممکن جدا شوید‌. شاید لازم باشد سبک ارتباطی خود را تغییر دهید و یا کنترل را کنار بگذارید و با مرزهای بین خودتان و افراد دیگر را پررنگتر کنید.
اجازه ندهید از نقاط ضعف تان دیگران سو استفاده بکنند . اگر مسوولیت کاری را بعهده میگیرید سعی کنید آن را با دقت انجام دهید چرا که ممکن است یک مسیر مهم را از دست بدهید.‌

چهارشنبه ۳۱ خرداد

Mercury Sextile Mars
Mercury Sextile Lilith
Mars Conjunction Lilith
Sun Enters Cancer

چهارشنبه وقت مناسبی است تا درباره عملکرد سه ماه اول سال خورشیدی ۱۴۰۲ فکر کنید. فصل بهار تمام شد و در چهارشنبه انرژی عظیم محور انقلاب تابستانی آغاز میشود در حالیکه سیاره مارس یا همان مریخ شعله ور کننده و محرک افکار و ارتباطاتی است که می تواند بشما کمک کند تا اولویت های خود را با قدرت تعیین کنید . این انرژی راه حل محور است و بشما کمک می‌کند تا برنامه ها و ایده ها و پروژه های خود را عملی کنید. هماهنگی عطارد و لیلیت یک انرژی مولد است و بشما حسی قدرتمند می بخشد تا بتوانید مهارت‌های خود را شناسایی کنید. برای پی بردن و شناسایی مهارت هایتان لازم است خودتان را با پرسیدن چند سوال به چالش بکشید و با تجزیه و تحلیل عمیق و صادقانه آنها قدمی بزرگ را در راه شناخت مهارت‌های و استعدادهایتان بردارید.

سوالاتی چون:
* مهمترین نقاط قوت شما چیست. زاویه هماهنگ مریخ و عطارد شناسایی مهارتهایی است که در ذات شما بصورت بالقوه وجود دارند و با پاسخ به این سوال شما به کشف آن استعدادها و پرورش آنها کمک میکنید. همچنین کشف این‌نقاط قوت می‌تواند بشما کمک کند تا اعتماد و خودباوری بیشتری را به خود داشته باشید.

سوال دوم: از خودتان بپرسید از انجام چه کارهایی لذت میبرید؟ “لذت بردن” یکی از مفاهیم اصلی کهن الگوی لئو است.‌ وقتی کاری را انجام می دهید که در آن خویشتن شما حسی عالی از بودن خود بدست می آورد می‌تواند بشما حس ارزشمندی را القا کند. یادتان نرود که اصل لذت است که کاتالیزور و محرک رشد انسانها برای تلاش و موفقیت می‌شود

سوال سوم: از خودتان بپرسید چه مهارت‌هایی را کسب کرده اید که از آنها برای حل مشکلاتتان بهره می برید؟
این مهارت‌ها می‌تواند مهارت‌های ارتباطی، ذهنی، روحی باشد.

سوال چهارم: از خودتان بپرسید چه کاری را به بهترین شکل ممکن انجام میدهید؟

و در نهایت از خودتان بپرسید بزرگترین دستاوردی که تاکنون داشته اید چیست؟

جواب دادن به سوالات بالا بشما کمک می‌کند تا شناخت بیشتر را از خودتان و توانایی هایتان بدست اورید‌. شناسایی استعدادهایتان بشما کمک می‌کند که سبک زندگی خاص و منحصر بفرد خودتان را بیابید. متاسفانه بسیاری از افراد بخش قابل توجهی از زندگی خود را در کارها و فعالیت هایی سپری می کنند که در آن استعداد و توانایی ندارند.
نکته مهمی که لازم می‌دانم در اینجا به آن اشاره کنم این است با فعال بودن عطارد در طول این روزها و پررنگ بودن انرژی لئو باید تفاوت بین استعدادها و توانمندی های خود را درک کنید چرا که این دو با هم یکی نیستند.

پنجشنبه ۱ تیر

Sun Sextile Node
Mercury Sextile Chiron

زاویه هماهنگ خورشید خرچنگ با محور کارمایی نودها بیانگر این نکته است شناسایی نقاط ضعف و قوت تان بشما این امکان را می‌دهد که مسیرهای تکراری و اشتباهات گذشته را دوباره امتحان نکنید و امنیت روانی خود را در سطحی پایدار شکل دهید. خورشید در نشان کاردینال خرچنگ لزوم توجه ما به مساله امنیت روانی است که‌یکی از نیازهای اولیه و اصلی هر انسانی می باشد. علاوه بر آن زاویه هماهنگ عطارد و کایرن توجه به نیازهای اولیه ای است که تا شناسایی و بهبود داده نشوند قادر نیستند تا ما را در شناسایی نیازهای بالاتری که باعث خودشکوفایی ما می‌شوند یاری کنند. هنگامی که نیازهای روحی و شخصیتی برآورده شوند، انرژی فرد برای جستجوگری های بالاتر نظیربدست آوردن عشق و احترام و استقلال، آزاد می‌شود. همچنین آزاد کردن ذهن از تجربیات ناخوشایند گذشته باعث ایجاد یک احساس ذهنی جدید می‌شود که به موجب آن فرد با جسارت و شجاعت بیشتری زندگی خود را دنبال می‌کند.

جمعه ۲ تیر
Mars Trine Chiron
و بدنبال انرژی ها زاویه مثبت و حمایتگر مریخ و کایرن شما را تحریک میکند تا به آسیب ها و رنج هایتان غلبه کنید و زندگی تان را از نو ترسیم کنید. فراموش نکنید این هفته با ماه نو دوقلو شروع شد پس ما در حال یادگیری چیزهایی هستیم که در چرخه رشد و تکامل خود به آنها نیاز داریم.‌ افراد ناایمن همیشه با کوچکترین چالشهای زندگی به گونه ای رعب آور برخورد می‌کنند گویی یک فاجعه عظیم در حال رخداد است.‌ این افراد اصولا با هر چیز ناشناس و مجهولی مانند یک تهدید برخورد می‌کنند و به این ترتیب همیشه در یک اضطراب درونی به سر می برند. اگر شما چنین مشخصاتی دارید زمان آن‌است که ” منِ امن” خود را پیدا و بیدار کنید.

 

پیشنهاد فیلم هفته: درون و بیرون

از آنجا که این هفته انرژی لئو با عطارد بسیار فعال می‌شود شما را میخواهم به دیدن انیمیشن درون‌ و بیرون یا همان Inside Out دعوت کنم.‌

انیمیشن درون‌ و بیرون داستان پنج احساس مختلف در ذهن دختر بچه ای به نام رایلی است
که سعی می‌کنند او را برای ‌کنار آمدن با شرایط خانه جدیدش راهنمایی کنند. این انیمیشن شاهکاری از پیچیدگی های ذهن و روان انسان را به ساده ترین شکل ممکن برای کودکان و بزرگسالان به تصویر می کشد. این انیمیشن نشان می دهد که هر یک از عواطف و احساسات ما تحت تاثیر چه عواملی و چگونه شکل می‌گیرند تا درکی بهتر از آنها داشته باشیم. در واقع این انیمیشن مخاطبین را وادار میکند تا تک تک احساسات درونی و ویژگی‌های آن احساسات را بشناسد تا بتواند آنها را مدیریت کند.

 

 

در انتها امیدوارم هفته ای شاد را در پیش رو داشته باشید

ایدا

11 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر ،از پیشنهاد انیمیشن ممنونم قبلاً دیدم ولی حتما این هفته با دقت و نگاه دیگری میبینم.من فیلم mass رو دانلود نکردم معرفی فیلم حس و حال خوبی نگرفتم که نوشته بود غمگین هست.نمیخواستم غم بیشتری رو تجربه کنم

  2. آیدا جان قلم بسیار زیبایی دارید و متشکرم برای زحماتتان . ضمنا بگویم که شخصا پیشنهاد فیلم هفته را بیشتر از کتاب هفته دوست داشتم. 🌹
    موفق و سربلند باشید

  3. این انیمیشن‌خیلی خیلی قشنگه و مفهوم خیلی زیبایی داره به همه پیشنهاد میدم حتما ببینن. عالی بود آیدا جان و هفته شما هم پربرکت عزیز مهربان💐💐

  4. احساس میکنم هروقت نوشته های شما رو میخونم خیلی چیزها می گیرم و نگاهم به همه چیز عمیق تر میشه ✨💚🌱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *