Current Moon Phase

Waning Gibbous Moon
Waning Gibbous Moon

The moon is currently in Sagittarius
The moon is 18 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

اغراق ذهن، مربع مرکوری و ژوپیتر در چارت تولد

ماهیت ذهنی مرکوری

مرکوری نماد ذهن است، ذهن منطقی. مرکوری با طبیعت سرگردانش بدون هیچ محدودیتی در عوالم مختلف پرسه می‌زند تا پرده از جهان مجهول و ناشناخته بردارد. طبیعتاً برای تحقق ماموریتش کنجکاوانه به دنبال جمع آوری اطلاعات، پردازش، تجزیه و تحلیل و سپس انتقال آن به بیرون است. اصلاً وظیفه آن ایجاد تمایز بین واقعیت درونی و بیرونی است. پس به دنبال معنا بین اطلاعات می‌گردد تا مفهوم جدید را برساند. با این اوصاف مرکوری نشان دهنده قدرت‌های فراطبیعی ذهن است. نشان دهنده سیستم ذهنی و فرایند فکری است. از این روست که به سیستم عصبی هم مرتبط می‌شود. پس از همین جا می‌توان به این نتیجه رسید که موقعیت و جایگیری مرکوری و زوایای آن می‌تواند تاثیر مستقیم بر فرایند تفکری، ذهن و سیستم عصبی داشته باشد.

 

افزایش پردازش ذهنی

وقتی مرکوری در زاویه پویا و البته تنش‌زای مربع قرار می‌گیرد، این ذهن و سیستم عصبی است که تحت فشار درونی قرار دارد تا از طریق اصطکاک مداوم به چیزی بزرگتر دست پیدا کند. اما هنگامی که در یک سوی این زاویه خدای خدایان ژوپیتر با قدرت بسط دهندگی و گسترش خود قرار می‌گیرد چه تجربه‌ای را رقم می‌زند؟

 

لازم است یادآور شوم، اینکه هر کدام از این سیارات در چه نشان و خانه‌ای قرار دارند بسیار حائز اهمیت است. به ویژه عنصری که مرکوری آن را فعال کرده بسیار تاثیرگذار است. مطمئناً حضور مرکوری در عنصر آتش یا هوا با انرژی عنصر آب و زمین عملکرد ذهنی بسیار متفاوتی در فرد ایجاد می‌کند. ضمن اینکه قرار گرفتن آن در هر خانه تاثیر متفاوتی می‌تواند ایجاد کند. نهایتاً اینکه فراموش نکنیم تنها بر اساس یک جنبه هرگز و هرگز نمی‌توان نتیجه‌گیری کرد. باید کل نقشه چارت تولد در نظر گرفته شود.

 

 انرژی ژوپیتر گسترده است. گاهی حتی گسترده‌تر از زندگی به نظر می‌رسد. فراموش نکنیم که ژوپیتر حاکم دنیای بدون مرز کماندار است. بی‌انتهاست. حالا در چالش خود با مرکوری انگار به گونه‌ای این ویژگی را به آن هم منتقل می‌کند. ذهن می‌تواند با یک دنیای بدون محدودیت مواجه شود. به خصوص اگر در نشان‌های هوا یا حتی در همین نشان کماندار قرار گیرد. البته که این ویژگی می‌تواند فرصت بزرگی باشد برای رشدی عظیم؛ اما بهره بردن از این فرصت به همین سادگی نیست.

مرکوری در این دنیای پرازدحام اطلاعات، لازم است انرژی زیادی برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل آنها صرف کند، که این امر نیازمند پردازش ذهنی بسیار بالاست. از این رو افرادی که این جنبه را در چارت تولد خود تجربه می‌کنند معمولاً دچار کاهش قدرت تمرکز و عدم انضباط فکری هستند. ذهن فرار و نداشتن تمرکز بالا، قدرت تشخیص و به طبع آن قدرت تصمیم گیری را کاهش می‌دهد. عجیب نخواهد بود که به دنبال آن نگرانی و اضطراب افزایش پیدا کند و حتی بر میزان اعتماد به نفس فرد تاثیر سوء بگذارد. و در ادامه، این تجربه فشار بر سیستم عصبی می‌تواند باعث اختلالاتی مثل اختلال اضطراب یا حتی افسردگی شود.

 

اغراق واقعیت

 اما ماهیت بزرگنمایی ژوپیتر می‌تواند نوع دیگری از افراط گرایی را نیز ایجاد کنند. بعضاً این جنبه می‌تواند باعث شود فرد تصویری اغراق شده از خود در ذهن داشته باشد. شاید وقتی خانه ۱ و ۵ یا نشان‌های قوچ و لئو فعال شده‌اند، می‌تواند باعث شود فرد استعدادها و توانایی‌های خود را بیشتر از حالت موجود ارزیابی کند. در حالت پیشرفته می تواند باعث خود بزرگ بینی یا حتی نوعی اختلال شیدایی گردد.

به دلیل این خوشبینی بیش از حد، طبعاً در این افراد اعتماد به نفس کاذب موج می‌زند. عدم قدرت پذیرش نظرات دیگران و انتظارات غیرواقعی‌شان نسبت به خود و دیگران، می‌تواند در ارتباطاتشان دردسرساز باشد. فراموش نکنیم که باز هم این نوع اختلالات همراه با همان اشکال در تمرکز، بی‌قراری، اضطراب و افسردگی است که این بار تاثیر سوء خود را در روابط فرد بسیار پررنگ می‌کند.

 

رسیدن به همسویی

نهایتاً اینکه در هر دو حالت این تفکر منطقی است که از حدود خود خارج می‌شود. در واقع آنچه اتفاق می‌افتد عدم توانایی در تمیز دادن واقعیت درونی و بیرونی است. پس شاید از همینجا بتوان به این نتیجه رسید که پر کردن این شکاف برای رسیدن به تعادل ضرورت دارد.

برای این امر، لازم است فرد خود را با حقیقت جهان همسو کند و در عین فراتر رفتن از افکار خطی خود آن را با تجربه‌های دنیای مادی منطبق کند. اینجاست که برکت ژوپیتر می‌تواند گسترش دهنده افق‌های جدید در نگاه فرد باشد؛ و از طریق ادراکات ذهنی، باورهای عمیق‌تری را در او ایجاد کند.

 

3 پاسخ

  1. تقابل مرکوری و ژوپی رو دارم، نشان های هوا و آتش و خونه های دو و هشت.کار کردن با همچین ذهنی سخته، خیلی وقتا انگار اون داره جلوتر از من میره و پیشرفته تره و من باید پیداش کنم و صدالبته رابطه خاصی که با برادرم دارم

    1. اگر مرکوری ات در خانه 2 باشه این تقابل حاوی دگردیسی بزرگی برای تو در شیوه نگرش ات به خودت و بخش تاریک آدمهاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *