Current Moon Phase

Waning Gibbous Moon
Waning Gibbous Moon

The moon is currently in Sagittarius
The moon is 18 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

نگاهی به روابط، ماه گرفتگی نشان لیبرا

 

اولین ماه کامل سال نجومی (خورشیدی) جدید در ۲۵ مارس در ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران رقم خواهد خورد؛ اما این ماه کامل در نشان لیبرا در کنار محور نود‌ها اتفاق می ­افتاد و با گرفتگی همراه خواهد بود.

 

نود شمالی و نود جنوبی، گره‌های ماه چیست

نودها یا گره‌ها، اجرام سیاره‌ای نیستند. بلکه نقاطی فرضی هستند که مدار ماه در تقاطع با مدار زمین قرار می‌گیرد. گره‌های ماه نقاط انرژیکی با درس‌های کارمایی بی‌انتها هستند.

نود جنوبی، بستر و قلمرو آشنایی است که از زندگی گذشته با خود آورده‌ایم. همان درس‌هایی که نگرفتیم یا به تعلیق انداختیم، اما حالا در این تجسم باید از ورتکس آن انرژی فراتر رویم. هرچند که فراتر رفتن از این محدوده آشنا که احساس راحتی و امنیت بیشتری به ما می‌دهد، کار ساده‌ای نیست. ممکن است بارها و بارها مجبور به تکرار آن تجربه‌ها شویم تا نهایت با درک کمبود و اشتباهات خود بتوانیم از آن گذر کنیم.

درست در مقابل آن نود شمالی قرار دارد، که همانند ستاره شمالی روح است. همان سطح بالاتر انرژی که به ما رشد می‌دهد. نود شمالی هدف غایی روح است. همان مسیر فردیت یافتگی، شکوفایی و رسیدن به کمال است. اما تجربه‌های این الگوی انرژی ناآشناست. حتی ممکن است به نظر برایمان ناخوشایند بیاید، زیرا برای رسیدن به آن باید از الگوهای حسی و رفتاری پیش فرض و آشنا، یعنی همان درس‌های نود جنوبی، فراتر رویم و با تولید انرژی جدید به سمت تجربه‌های جدید حرکت کنیم.

محور نود‌ها تقریباً هر ۱۸ ماه یک نشان (برخلاف عقربه‌های ساعت) جابجا می‌شود، تا فرصت رهایی و رشد را برای ما ایجاد کند.

 

 چگونه ماه گرفتگی ایجاد می‌شود

زمانی که ماه و خورشید درست در روبروی هم در نشان مقابل یکدیگر هم درجه می‌شوند ماه کامل رخ می‌دهد؛ اما اگر این رخداد در همجواری گره‌های ماه باشد، شاهد ماه گرفتگی خواهیم بود. در واقع به خاطر وجود زاویه میان مدارهای ماه و زمین، نور خورشید به ماه نمی­رسد و سایه زمین بر روی ماه می‌افتد.

از نظر انرژی ماه گرفتگی، یک ماه کامل با بار فوق العاده است که با احساسات شدید و برانگیختن خاطرات گذشته می‌تواند همراه باشد. انگار وقایع و رویدادهایی از گذشته، به خصوص در طول ۶ ماه قبل، دوباره زنده می‌شوند. اما از آنجایی که ماه گرفتگی در زمان وقوع ماه کامل رخ می‌دهد، با قدرت شفا و بخشش ماه کامل همراه است و می‌تواند فرصتی برای رها شدن از گذشته و مقدمه‌ای برای تحولات خورشید گرفتگی پیش روی آن باشد.

 

 

فرصت ماه گرفتگی لیبرا

ماه گرفتگی لیبرا فرصتی است برای ارزیابی تمام روابط و مرزهای درون آن. ونوس، حاکم این ماه گرفتگی، سیاره عشق و حاکم بر ارزش‌ها، به ما یادآوری می‌کند تا با آنچه حقیقتاً دوست داریم و بر اساس ارزش‌هایمان ارتباط برقرار کنیم. پس در این ماه گرفتگی آسمان ما را وادار می‌کند تا به روابطمان نگاهی دوباره بیندازیم.

نگاه کنیم که کدام رابطه بر پایه ارزش‌های واقعی ما بنا شده؟ در کدام به ارزش‌های ما احترام گذاشته می‌شود؟ کدام رابطه به ما رشد می‌دهد؟ ما را تغذیه می‌کند؟ در مسیر فردیت یافتگی روح ما قرار دارد؟ و کدام نه. کدام رابطه مانع حرکت ماست؟ تخلیه کننده انرژی ماست؟ اصلا کجاها از تعادل خارج شده‌ایم؟ و کجاها نیاز به برقراری تعادل است؟

 

درس­ های ماه گرفتگی لیبرا

یادمان باشد که لیبرا در بالاترین ارتعاش خود به دنبال عشق، صلح، درک و پذیرش دیگران است. اما ماندن در بالاترین ارتعاش عشق همیشه ممکن نیست. ما تحت تاثیر بسیاری از عوامل درونی و بیرونی این تعادل را از دست می‌دهیم. به جای آنکه روابطمان باعث بالا بردن ارتعاش ما شود، تبدیل به منبع هرز انرژی می‌شود. اینجاست که تعیین مرز و حدود اهمیت پیدا می‌کند. طی چند روز گذشته، در عبور ونوس از سترن، اهمیت این موضوع به ما یادآوری شده است. تعیین مرزهایمان باید بر مبنای ارزش‌های درونیمان، بر اساس علایق و تمایلاتمان باشد. این همان راهکاری است که می‌تواند از هرز انرژی ما جلوگیری کند: تعیین مرزهای سالم، در عین حفظ تعادل. این همان هنری است که باید بیاموزیم.

همنشینی کایرن با نود شمالی در نشان قوچ، کمک می‌کند تا زخم‌هایی که به واسطه روابطمان بر پیکرمان متحمل شده ­ایم، ببینیم؛ و با خورشید در قوچ همسو شویم و حقیقت روح خود را احساس کنیم. الان زمان بازبینی این مرزها، زمان اصلاح و تعمیر روابط است. البته که مهمترین رابطه ما با خودمان است؛ خود حقیقی مان، خویشتن خویش­ مان. زمان شفای رابطه‌هاست و قدم اول آن بخشش است. بخشش، آزادسازی انرژی‌های مسدود شده است. پس از بخشیدن خود شروع کنیم.

توجه کنید که گاهی شاید لازمه رسیدن به این هماهنگی رها کردن یک رابطه، البته در نهایت احترام، باشد. حمایت پلوتو از این گرفتگی، قدرت تشخیص و اقدام را به ما می‌دهد. هرچند که توصیه می‌کنم، در این خصوص عجولانه رفتار نکنید. بگذارید انرژی‌ها کمی آرام بگیرند و بعد حرکت کنید.

 

قدرت افشاگری ماه گرفتگی

ماه گرفتگی حقیقت را بر ما آشکار می‌کند. حقایقی شاید ناگهانی که شما را غافلگیر کنند. شاید به واسطه رویدادی غیر منتظره یا خبری یا شاید هم با نیروی شهودتان آن را درک کنید. پس همانطور که نشان لیبرا می‌خواهد، صبور باشید و اجازه دهید قطعات این پازل تکمیل شود، و بعد با آگاهی که بر شما آشکار شده اقدام کنید.

فراموش نکنید که گاهی جهان با ضربه‌ای محکم شما را مجبور به بیداری می‌کند. پس اگر در روابطتان با اتفاقی غیرمنتظره غافلگیر شدید، مقاومت نکنید. اجازه دهید انرژی‌ها در شما جریان پیدا کنند. یادتان باشد که انرژی ماه گرفتگی، که بعد از آن شاهد انرژی خورشید گرفتگی خواهیم بود، مقدمه‌ تحولاتی بزرگ و البته اجتناب ناپذیر است. پس با مقاومت تنها کار را برای خود دشوار می‌کنید و زمان را به تاخیر می‌اندازید. انرژی ماه گرفتگی می‌خواهد شما را از انرژی‌های راکد و الگوهای قدیمی خلاص کند. پس حتی اگر برایتان خوشایند نبود، اعتماد کنید. مطمئن باشید در مسیر رشد شما ضرورت دارد. به جای آن از خود بپرسید: بالاترین تجلی که می‌توانید با این انرژی خلق کنید چیست؟

 

 

در پناه نور باشید.

23 پاسخ

  1. خدایا کمکمون کن.به همه ما.
    برای اینکه زندگی ما شبیه والدین مون نشه چ کارکنیم؟.الان دارم میبینم که زندگیم کلا شبیه مامانم شده.دوست ندارم مثل اون باشم

    1. بنظرم همیقدر که اشتباهات مادرت رو شناسایی کردی قطعا خودت اونها رو تکرار نخواهی کرد. پیشنهاد می کنم کتاب مادران سمی رو بخونی حتما. براتون در سال جدید شادی و سعادت و ثروت ارزو می کنم
      -ماریا

    1. با سپاس از همراهی شما وانیای عزیز و با آرزوی سالی پر ازسعادت و برکت برای شما

  2. ثمر عزيز ممنون بابت وقت و انرژى خيلى عالى وروان و قابل فهم توضيح دادين سلامت باشيد كه تو اين راه بهمون كمك ميكنيد🙏❤️☘️

  3. ثمر جان یک سوال دارم ازتون و ممنون میشم جوابش رو بمن بدید.
    روابط و شراکت‌هایی که کارمایی هست و بعد از یک لوپ تکرار توسط ماه گرفتگی ها به پایان میرسن، آیا این یک پایان قطعی هست، یا پایان اون لوپ های تکراره و شاید بعد تر ها اون رابطه که به پایان کارمایی رسیده بود در سطحی بالاتر و مستحکم تر دوباره شروع بشه و ادامه پیدا کنه؟
    ماه گرفتگی پایان قطعی هست یا بعد از شفا و التیامِ زخمها، امکانش هست در لِول بالاتر باز رابطه از سر گرفته بشه ؟
    ممنونم😊

    1. بنظر میرسه پاسخ نمیدید به مخاطبان ولی در هر صورت من میپرسم با امید اینکه شاید یکی از کاربران سایت دستکم پاسخ بده: مدت زمان این داستان گرفتگی چند روز یا چند ماهه؟ یعنی پایانش در چه تاریخیه؟

      1. سلام و با ارزوی سالی خوب برای شما. نمیدونم اطلاع دارید برای انجمن یا نه؟ اونجا مکانی هست برای همین پرسش و پاسخ ها که امیدوارم شما رو اونجا ببینیم. در ارتباط با سوالی که پرسیدی مدت زمان گرفتگی های محور ترازو/قوچ تا اخر سال 2024 خواهد بود. البته نمی دونم ایا منظورتون همین بود یا نه؟

    2. اون روابط و شراکتها چه درسی بشما دادند؟ آیا آن درس را آموختید؟ اگر اموخته باشید تجربیات بالاتری در مدرسه زمین انتطار شما را می کشند اما اگر متوجه درس آنها نشده باشید درسها به گونه ای
      ذیگر در زندگی شما ظاهر خواهند شد. با آرزوی سالی سرشار از سعادت و ثروت برای شما -ماریا

  4. ممنون از وقت و انرژی‌ای که برای ما می‌گذارید.
    روابطم با مادر و برادرم بسیاااار چالشی شده تو این ایام

    1. عالیه جان دقت کن و ببین ماه در چه خانه ای داری و محور قوچ/ترازو روی کدام خانه نمودار تولدت فعال شده اند. از درگیری رنج آور پرهیز کن و بیشتر ببین در حال آموختن چه درسی هستی

  5. خب من از اون نسلی هستم که پلوتو تو لیبرا داره و این گرفتگی الان اونجاس؛ کلی حال عجیب و گرفتگی بالا اومده که توجه و پاکسازی میخاد و یه کم پیش که برای پیاده روی از خونه بیرون رفتم اولین صحنه کلی آت و آشغال بود که با شدت بارندگی و گرفتگی جوی آب روانه سطح کوچه شده بود و تلاش رفتگران عزیز 🧹

    1. منم اتفاقا امروز داشتم به این موضوع فکر میکردم که بارش بارون امسال نمیتونه الکی باشه، انگاری همه کثیفی ها داره شسته میشه

  6. این ماه گرفتگی که در نشان حاکم بر عدالت،صلح هارمونی و روابط روی داد
    فکر می کنم بعد از سالهای زیادی که نااگاهانه به بطالت ازشون عبور کردم باید پشم طلایی رو از روی درخت بلوط بردارم و با اراده ی خورشید در قوچ و اقتدار نود شمالی در قوچ،همسو بشم و مسیر فردیت یافتگی و شکوفایی و رشد هنری خلاقم رو که سال هاست به فراموشی سپردم رو بیدارش کنم و با خود درونی و کودک درون لئویی ام که با آدمک ها و عروسک های دست ساز که میخواد حقیقت روحم رو آشکار کنم آشتی کنم و خودم و ارتعاش روحم رو بالا ببرم و بدرخشم.
    بنظر خودم که چرخش و چینش و انطباق سیارات ترنزیت با سیاره های چارتم میخواد من جدیدم رو بالا بیاره و لازمه اش صلح و آشتی من با دنیای کودکی ام و پر و بال دادن به ارزوها و نیازهای کودکی ام هست که با قدرت بتونم هنر خلاقم را اثباتش کنم .

  7. با سلام من ماه در پنج درجه ترازو دارم و امسال مسایلی دردناک در بخش عاطفی زندگی زناشویی را دیدم و درک کردم و اون حس اطمینان و ارامش از زندگیم رفت جالبه هر وقت به خودم میگم ببخش یه چیزی پیش میاد ..ممنونم ثمر جان و همچنین ماریای عزیز

  8. با سلام من ماه در پنج درجه ترازو دارم و امسال مسایلی دردناک در بخش عاطفی زندگی زناشویی را دیدم و درک کردم و اون حس اطمینان و ارامش از زندگیم رفت جالبه هر وقت به خودم میگم ببخش یه چیزی پیش میاد ..ممنونم ثمر جان و همچنین ماریای عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *