Current Moon Phase

Third Quarter Moon
Third Quarter Moon

The moon is currently in Capricorn
The moon is 21 days old
آرشیومطالب

چارت تولد، نقشه ای از تکامل روح هر فرد

ترکیب‌بندی سیارات‌تان داستانی را تعریف میکنند.. از اینکه چه کسی هستید و قرار است به چه کسی تبدیل شوید..‌ این داستان انرژیهای حیاتی کارمیکی است که با خود به این تجسم آورده اید و باید بیاموزید آنها را چگونه هدایت کنید

حرکت به سوی موفقیت، ورود مارس به نشان کپریکورن

گذر مارس از کپریکورن

سیاره پرشور و عملگرای مارس از ۴ ژانویه تا ۱۳ فوریه 2024، نشان کپریکون را طی می‌کند. مارس سیاره پر انرژی و با انگیزه‌ای است که با قدرت و شجاعت، البته گاهاً با جسارت، بی‌محابا دست به اقدام می‌زند؛ و تا رسیدن به خواسته‌اش از حرکت نمی‌ایستد. کپریکورن هم نشان عملگرا است که با مسئولیت پذیری، جدیت و پشتکار از موانع عبور می‌کند؛ و تا رسیدن به موفقیت تلاش می‌کند. پس حضور مارس در کپریکورن بی‌شک بهترین زمان برای اقدام و عمل است. این بهترین زمان برای تکمیل و به نتیجه رسیدن کارها و برنامه‌ها است. اگر آگاهانه و مسئولانه نسبت به خودتان، اهداف و وظایفتان عمل کنید، با انرژی جاری از حضور مارس در نشان سیاره سترن، پاداش تلاشتان را با کسب موفقیت دریافت خواهید کرد.

پس در اولین گام در حرکت به سوی موفقیت، بهتر است اولویت خود را مشخص کنید. برای آن برنامه‌ریزی کنید. این انرژی به شما کمک می‌کند با بهترین استراتژی اقدام کنید. جدیت و پشتکار رمز موفقیت و بهره بردن از این انرژی است. اگر موانعی بر سر راهتان قرار گرفت تسلیم نشوید. با درایت به دنبال راهکار و عبور از آن باشید. انرژی مارس قدرت ریسک شما را افزایش می‌دهد. از این قدرت آگاهانه استفاده کنید. اما مراقب باشید با تصمیمات عجولانه دست به کاری نزنید. البته که مارس در نشان کپریکورن صبورتر عمل می‌کند. صبر نه به معنای کنار کشیدن، بلکه صبر فعال، یعنی هوشیارانه منتظر زمانبندی مناسب می‌ماند، بالغانه به دنبال راهکار عملی می‌گردد و بعد با اعتماد به نفس بالا و برنامه‌ریزی حرکت می‌کند.

الان زمان خوبی است تا کارهای ناتمام خود را به نتیجه برسانید. نظم و ساختار محکم‌تری به زندگی خود بدهید. به خصوص در حوزه کاری و اجتماعی خود مرزهایتان را با اقتدار مشخص کنید. به سوی کسب موفقیت‌های اجتماعی و ارتقا در کار و محیط کاری خود گام‌های موثر بردارید. اگر در این مسیر نیاز به کسب دانش و مهارت جدیدی بود شروع کنید، مطمئن باشید نتیجه خوبی برایتان خواهد داشت.

 

حضور پلوتو در آخرین درجه کپریکورن

مارس در حالی وارد نشان کپریکورن می‌شود که پلوتو در آخرین درجه این نشان با صلابت نشسته است، و کم کم در حال پایان دادن به دوره حضورش در نشان کپریکورن است، که از سال ۲۰۰۸ شروع شد. (البته که در اواخر ۲۰۲۴ به صورت برگشتی، مجدد مروری بر این نشان خواهد داشت.) اما این آخرین حضور همزمان مارس و پلوتو در نشان کپریکون است. ما نمود بیرونی انرژی عظیم پلوتو را در زندگی ملموس و مادی خود، با انرژی مارس می‌توانیم درک کنیم پس لازم است نگاهی به جایگاه پلوتو بیندازیم.

پلوتو سیاره تحول و دگرگونی است. در طی مسیر چند ساله خود در کپریکون تحولات زیادی را در ساختارها، الگوها و مرزگذاری‌های ما در زندگی، در حوزه‌های مربوط به نشان کپریکورن، رقم زده است. انگار از سال ۲۰۰۸ تا امروز خاک کپریکورن را کامل شخم زده است. علف‌های هرز را بیرون کشیده و بذرهای جدیدی را در خاک وجود ما کاشته است. حالا که به آخرین نقطه حرکتش رسیده، با تابش نور خورشید کپریکورن، بذرها رشد می‌کنند و با ورود مارس به کپریکورن، ما می توانیم اولین بذرهای عمل آمده را درو کنیم.

در این گذر باید مسئولیت زندگی خود را تمام و کمال بپذیریم. به جای اتکا به دیگری و دنیای بیرون، خودمان با اقتدار پیش رویم. درست است که انرژی پلوتو در آخرین درجه کپریکون سنگین خواهد بود؛ اما پلوتو با این فشار می‌خواهد برای رهایی ما از بندها، ساختارها و موانعی که جلوی رشد ما را گرفته است، آخرین تلاشش را بکند. حالا حضور مارس مثل تسهیلگری است که با شور و انگیزه خود، ما را قادر می‌سازد تا با شجاعت با این فشار دگردیسی مواجه شویم و با دستی پر از آن گذر کنیم. پس فراموش نکنید، مثل کارت مرگ تاروت، تنها اگر تسلیم و پذیرا باشید خورشید در انتهای این مسیر طلوع خواهد کرد.

 

حمایت آموزگاران بزرگ

مارس در همان لحظه ورود به نشان کپریکون تحت حمایت آموزگاران بزرگ زودیاک، سترن در ماهی و ژوپیتر در تارس قرار دارد. سترن حاکم نشان کپریکون است و در زاویه مثبت با مارس انگار بر تمام انرژی‌های این حضور تاکید بیشتری می‌کند و به آن مهر تایید می‌زند. پس از این انرژی غافل نشوید. زیرا اگر با احترام به ساختار نظام‌مند سترن پیش روید، موفقیت حتمی است. سترن در همان بدو ورود انرژی مارس را کاملاً تنظیم می‌کند، تا با عزم و استقامت کامل به سوی موفقیت پیش رود. این تعامل کمک می‌کند تا با کارآمدترین روش، برنامه‌ریزی کنید و با اطمینان بیشتری، معقولانه اقدام کنید تا به آنچه می‌خواهید دست یابید. در این زمان حتی می‌توانید یک پروژه بلند مدت را آغاز کنید. زیرا چنان بردباری و پشتکاری در شما ایجاد می‌کند که حتی اگر در مسیر پیشرفت نتایج فوری به دست نیاید، دلسرد نخواهید شد.

ضمن اینکه حمایت ژوپیتر هم تمایل و انگیزه شما را برای رسیدن به موفقیت به شدت افزایش می‌دهد. کمک می‌کند تا در همان چهارچوب اخلاقی و قوانین سترن، همراه با خودباوری و اعتماد به نفس بیشتری حرکت کنید. این تعامل تامین منابع لازم برای مسیر رشد شما را تضمین می‌کند. این منابع هم می‌تواند بیرونی باشد، از آدم‌ها و فرصت‌هایی که شما را یاری می‌کنند، تا دانش و آگاهی درونی که راهنمای شما هستند. پس هوشیار باشید. از این فرصت برای رشد و حرکت به سوی موفقیت استفاده کنید.

 

برای اینکه در طی گذر مارس از کپریکون آگاه‌تر باشید، در ادامه به طور مختصر به تاثیرات و هشدارهایی برای هر نشان اشاره شده است، تا شاید راهنمایی برای حرکت به سوی موفقیت شما باشد:

قوچ

ورود مارس به کپریکورن خانه ۱۰ شما را فعال می‌کند. پس می‌تواند برای شما سخت کوشی و تلاش بیشتر در حوزه کاری را به همراه داشته باشد. البته که می‌تواند خبرهای خوبی را هم در این مورد دریافت کنید، مثل ترفیع یا شاید تشویق و دریافت پاداش البته مراقب تعاملاتتان با همکاران به ویژه مدیرانتان باشد. به جای ایجاد درگیری، از این فرصت برای ارتقا و به نمایش گذاشتن توانمندی‌هایتان استفاده کنید.

تارس

شور و اشتیاق مارس کمک می‌کند ساختار منظمی از باورها و اعتقاداتتان شکل دهید. رویاهای بزرگی را که به شما انگیزه می‌دهد دنبال کنید و با ایمان بیشتری به حرکت خود ادامه دهید. قرار نیست فقط به دنبال کشف در دنیای مادی باشید. از این انرژی برای کشف دنیای وسیع‌تر استفاده کنید و زندگی معناداری را جستجو کنید. زمان بیشتری برای مطالعه و افزایش دانش خود صرف کنید. اگر دوره آموزشی را نصفه رها کرده اید، بهترین زمان برای شروع دوباره و به نتیجه رساندن آن است. شاید هم یک سفر پر ماجرا را تجربه کردید.

دوقلو

در مسائل مالی خود محتاط‌تر باشید. مراقب سرمایه‌گذاری‌هایتان باشید تا ضرر نکنید. بهتر است ریسک نکنید. در محل کار و در شراکت‌هایتان از انجام هر کاری که موقعیت شما را ممکن است به خطر بیندازد، خودداری کنید. خلاصه در همه روابط چه شخصی و به خصوص کاری و اجتماعی، خود را از هر درگیری دور نگه دارید. هوشیار باشیم و از گذشته خود درس بگیرید. اجازه ندهید همان سناریوهای دردسرساز قبل در زندگی‌تان تکرار شود. پس با حفظ آرامش، اضطراب و تنش را از خود دور کنید.

 خرچنگ

حضور مارس در کپریکون، حوزه رابطه شما را نشانه گرفته است. مراقب باشید درگیر سوء تفاهمات نشوید. نه دیگران را کنترل کنید، نه اجازه دهید دیگری شما را کنترل کنند. به جای آن مرزگذاری روابطتان را با احترام اعلام کنید. برای پایان دادن به روابطتان سریع تصمیم گیری نکنید. اجازه ندهید تعجیل مارس شما را از تعادل خارج کند، و با واکنش‌های عجولانه و تهاجمی تنش ایجاد شود. تعادل را در وجوه مختلف زندگی خود برقرار کنید و از شور و انرژی مضاعفی که مارس به شما می‌دهد برای ساختن روابطتان بهره ببرید.

لئو

حضور مارس در کپریکون، برای شما لئوها با ایجاد نظم و انضباط در کارها و امور روزمره همراه خواهد بود. سعی کنید از این فرصت برای ایجاد روتین و عادات جدید در زندگیتان استفاده کنید. نظم بیشتری به برنامه‌ها و حتی ساعات کاری خود بدهید. تلاش برای ایجاد انضباط بیشتر، سازنده است. اما فراموش نکنید که نباید خودتان را خسته کنید. کمی هم به خود استراحت دهید و حتماً مراقب سلامتی خود باشید.

خوشه

از پویایی مارس در کپریکون برای خود پلی بسازید برای درخشیدن، به خصوص در محیط کار و حوزه مالی‌. حواستان باشد، وارد حواشی نشوید و خودتان را از هر درگیری در محیط کار دور نگه دارید. این انرژی می‌تواند اختلاف میان شما با والدینتان یا با فرزندانتان را تشدید کند. به جای سرکوب کردن، اجازه دهید در فضایی توأم با احترام، هم شما خودتان را بیان کنید، هم به آنها اجازه دهید اگر مشکلی وجود دارد بیان کنند؛ تا بعد با همکاری هم روشی برای حل آنها پیدا کنی. یادتان باشد که شجاعت را با جسارت اشتباه نگیرید.

لیبرا

گذر مارس در کپریکورن می‌تواند باعث شود مسئولیت بیشتری را در خانه بپذیرید و زمان و انرژی بیشتری را برای خانواده خود صرف کنید. احتمالاً برای بالا بردن امنیت عاطفی خود و خانواده‌تان برنامه‌های جدیدی را پیش خواهید برد. شاید هدف‌های مشترکی را با اعضای خانواده‌تان دنبال کنید. حتی شاید برای راه‌اندازی یک کسب و کار خانگی اقدام کنید. حواستان باشد که این انرژی می‌تواند در فرکانس پایین شما را درگیر جر و بحث‌های خانوادگی کند.

 عقرب

الان زمان آن است که از آموخته‌هایتان استفاده عملی کنید. می‌توانید از طریق به اشتراک گذاشتن دانش خود یا آموزش دادن کسب درآمد کنید. اگر مدت‌هاست که کسب مهارت یا مثلاً شرکت در آزمون و گرفتن مدرکی را پشت گوش ‌انداختید، الان زمان خوبی است که با پشتکار و عزمی راسخ آن را به نتیجه برسانید. مطمئن باشید در این رقابت موفق خواهید بود.

کماندار

احتمالاً برنامه‌های زیادی برای خلق منابع مالی جدید خواهید داشت. تنبلی را کنار بگذارید و دست به اقدام بزنید. الان زمان خوبی است که برنامه‌های خود را برای کسب استقلال مالی اجرایی کنید. البته فراموش نکنید که در تمام این مسیر به ارزش‌های خود پایبند باشید. اجازه ندهید سختی‌های راه شما را به بیراهه ببرد و تمرکز شما را بر هم بزند. البته برای روابط عاشقانه شما انرژی آسانی نیست. کمی صبور باشید و به جای تلاش مضاعف برای کنترل کردن اوضاع، برای قطع وابستگی‌های عاطفی خود اقداماتی عملی کنید

کپریکون

مارس وارد نشان شما شده است، پس بهترین استفاده را از آن ببرید. در جهت رشد و استقلال فردی خود، با اراده و محکم گام بردارید. خود را از تمام بایدها و نبایدها، همه ساختارها و الگوهای شرطی شده که مانع کسب استقلال و بنا کردن هویت فردی شماست، رها کنید. اهداف خود را با جدیت دنبال کنید. پیشنهاد می‌کنم زمانی را به ورزش اختصاص دهید و از انرژی سازنده این تعامل بهره ببرید.

آکواریوس

شاید این گذر باعث شود فشار درونی زیادی را تجربه کنید. لایه‌های پنهان درونتان بر شما آشکار خواهد شد. این تعامل کمک می‌کند حقایق بیشتری را نسبت به خود و البته اطرافیانتان درک کنید. شاید دیدن چهره واقعی بعضی از دوستان و اطرافیان، شما را ناامید کند. مراقب باشید درگیر خودخوری و عادت‌های مخرب که روح و جسم شما را فرسوده می‌کند، نشوید.

ماهی

حضور مارس در کپریکورن، می‌تواند برای شما همراه با اتفاقات و خبرهای ناگهانی باشد. حتی شاید تغییرات زیادی در برنامه‌ها و اهداف خود بدهید. شاید روابط و حلقه‌های دوستی جدیدی را تجربه کنید. شاید هم تصمیم بگیریم به ناگهان به بعضی از روابط و دوستی‌هایتان پایان دهید. این تعامل می‌تواند با دستاوردهای مالی و سودهای غیرمنتظره همراه باشد.

 

موفق باشید.

4 پاسخ

  1. ثمر جان خیلی قشنگ و آگاه کننده ورود مارس به کپریکورن خانه ی سترن رو بازش کردید
    و من قوچی، از دیشب بدون اینکه متوجه این تعامل باشم،ناخودآگاه دست به دامن سترن شده بودم و ازش می خواستم که برای هدفی که استارتش رو میزنم موفق باشم و بتونم اون چهره ای که در کارم هست رو خلقش کنم ی چهره ی معصوم از یک بچه که با نگاه گیرا و دلرباش میخواد مهمان خانه ی خیلیا بشه!!
    سپاس از نوشته ی خیلی ارزشمندتون
    موفق باشی ثمر جان
    🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *